Han forventer sex – skal/skal ikke?

Vis spørgsmål

Kære Adam&Eva.

Jeg er en pige på 16 år, og jeg er så godt som færdig med folkeskolen. Jeg har et spørgsmål angående en dreng (kalder ham bare X). Jeg mødte X første gang til en fest hos min bedste veninde. Han har været sammen med to af pigerne i min omgangskreds og går for at være lidt af en player. Jeg ved, at jeg derfor ikke burde føle mig overdrevet smigret over den opmærksomhed, han nu viser mig, men det er svært at lade være! Han er bestemt ikke grim og virker generelt flink nok, men grundet det, at han alle steder er kendt som player, ser jeg ham ikke som kæreste-potentiale.

Til festen fandt jeg pludselig mig selv stående mellem to fyre, hvoraf de begge havde en hånd på hver side af min bagdel ;-) X tog fat om livet på mig, vendte mig rundt og kyssede mig. Jeg skubbede ham ikke væk, men gik min vej lidt efter. Flere gange forsøgte han at komme til at være alene med mig, men jeg snoede mig uden om. Først da jeg tog fra festen, snakkede vi sammen igen, og han gav mig et kram og et hurtigt kys. Efterfølgende skrev han på facebook, at han var forelsket i mig. Tre dage senere ændrede han sin status til: I et forhold (med en anden pige).

Senere mødte jeg ham igen til en fest. Jeg undgik ham lidt, men senere sad vi så og snakkede stille og roligt ved bålet. Han var lige blevet single igen. Nu skriver han til mig så godt som hver dag. Beskeder, som oftest er et spørgsmål, om jeg vil gå i seng med ham. Han er igen i et forhold, hvilket jeg har pointeret over for ham, men han lader ikke til at kunne se noget problem i det. Jeg ved, at vi snart mødes igen, da vi begge er inviteret til samme fest om to uger. Han har en klar forventning om, at vi kommer til at have sex der, skønt jeg ikke har sagt ja, men mere givet sådan tvetydige svar.

Skal jeg gå i seng med ham, selvom jeg godt ved, det aldrig bliver til noget andet end det? Min eneste grund til virkelig at overveje det er, at jeg stadig er jomfru og egentlig gerne vil prøve det. Jeg ved, at jeg burde vente til den helt rigtige dreng kommer, men jeg synes, han lader vente på sig!

Ville det være forkert/dumt at gå i seng med X?

Håber I kan hjælpe!

L, 16 år

SVAR:

Kære forvirrede

Jeg håber, mit svar når dig, inden du har gjort noget, som jeg ved, du kommer til at fortryde.

De lynhurtige svar på dine spørgsmål er: Nej, du skal ikke gå i seng med Mr. Player. Og ja, du skal vente, til den rigtige kommer forbi.

Det mere grundige svar kan du læse herunder:

Sex med Mr. Player har for stor pris!

Først vil jeg skrive lidt om ham. Han har fuld fart på og vil gerne prøve en masse. Han kender slet ikke til, at der er så meget andet og fantastisk i livet i forhold til at blive rigtig gode venner med én, blive kæreste med én, dele de inderste tanker og drømme med én, være tryg ved én, forpligte sig på denne ene og så gå i seng sammen med denne person.

For mig lyder det, som om han går og shopper, men han har bare glemt pengene. “Ska’ vi have sex?” går han rundt og siger. Der, hvor pigerne er ligeglade med sig selv, er meget usikre på sig selv eller som dig – helt naturligt – bliver smigret af hans opmærksomhed, kan der måske falde noget af til ham ganske gratis. Men der er alligevel en pris.

Pigernes pris: De bliver skuffede, kede af det og føler sig skamfulde over at være blevet brugt på den måde uden at få noget som helst godt og rart tilbage.

Hans pris: Tomheden.

Læs også svar til andre i samme situation:
Sagde nej til sex – kan det ødelægge vores forhold?
Vil han falde for mig, hvis vi fortsætter med at have sex?

Pas på dig selv og dit sexliv!

Sex er fantastisk, men selve orgasmen er en ultra kort oplevelse. Det er alt det udenom – trygheden, parforholdet, tilliden, at vi deler alt med hinanden – der er det fantastiske.

Alt det udenom går han glip af. Han får den ultra korte udløsning og endnu en erobring eller fjer i hatten. Men når han kommer hjem til sig selv, er han alene. Han får ikke det tætte og tillidsfulde forhold, hvor der er en anden, der er der for ham.

Alt dette gode skal du også have.

Sex skal nok komme. Men vent, til du får alt det andet fede først, så bliver den sex, du skal opleve, ligesom glasuren på alle de lag, som dit kærligheds- og følelsesliv indeholder. Du skal finde dig en rigtig god fyr. Ham som du kan stole på, nyde at være sammen med og være tryg ved. Læs evt. denne artikel: Den eneste ene.

Værd at vente på

Der er mange steder på AdamogEva.dk, hvor vi skriver om at vente. Hvor vi foreslår, hvad der skal til, før man bare kaster jomfruligheden overbord. Nogle gange lyder det, som om tegnet på, at man passer godt på sig selv og ser sig selv som noget ganske særligt, af mange bliver opfattet på lige fod med uønskede hår på benene, der skal skrabes væk, inden sommernederdelen tages i brug.

Det er smukt, at du ikke bare har kastet dig ud til en tilfældig fyr. Fortsæt med at se dig selv som noget ganske særligt, for det er, hvad du er.

Læs også disse artikler:

Jo tættere jo bedre – med omtanke
Schyy … jeg er jomfru!
Sex og følelser
10 gode grunde til at vente med sex
Værd at vente på

Held og lykke med at finde ham, der vil dig det bedste, og som du slet ikke kan leve uden.

Kærlig hilsen
Anja