Pinligt og skamfuldt at tænde på fødder og analsex – hader Gud mig?

Vis spørgsmål

Hej ...

Det er første gang jeg gør dette, så jeg er lidt nervøs. Men jeg prøver.

Jeg er 15 og har en dejlig kæreste på 15. Hun bliver snart 16. Men vi havde sex ... Og det er noget, jeg skammer mig over, da jeg er meget kristen ...

Men det værste var ikke, at jeg havde sex, før jeg var gift. Jeg fandt ud af, da vi havde sex, at jeg tændte utroligt meget på hendes fødder ... Jeg så dem og begyndte at lege med dem. Jeg begyndte at kysse dem og at slikke dem.

Hun sagde, hun ville prøve noget nyt og gav mig bind for øjnene. Og vi havde en form for analsex. Det var dejligt, men jeg skammer mig, fordi jeg ved, at det er imod Gud at gøre den slags.

Hader Gud mig, når jeg tænder på den slags og gør det, før jeg er blevet gift? Er dette normalt?

Vær sød at svare ... Jeg har brug for at vide dette fra nogle andre kristne.

T, 15 år

(forkortet af red.)

SVAR:

Hej T

Gud hader dig ikke

Du spørger, om Gud hader dig. Svaret er ”Nej!” Gud elsker dig. Han elsker dig både, når du gør det rigtige, og når du gør det forkerte. Han elsker dig så meget, at han lod sin eneste søn dø for at få mulighed for at kunne tilgive dig. Så du behøver ikke være bange for, at Gud hader dig. Som alle andre kristne har du også fri adgang til at bede til Gud og bede om tilgivelse.

Læs mere i artiklen Du er meget værd!

Det er meget normalt at få stærke følelser i forbindelse med sex, for det rører ved meget dybe kræfter i vores sind. Derfor er det også normalt at kunne få stærke negative følelser som skam og angst. Jeg fornemmer både, at du har rigtig dårlig samvittighed, og at du er lidt chokeret over, at du finder nydelse ved nogle former for sex, som du vist synes er forkerte – måske endda lidt perverse?

For tidlig sex?

Du skriver, at du ikke synes, det var det værste, at I havde sex sammen, før I blev gift. Jeg tænker nok lidt anderledes. Guds brugsanvisning for sex og kærlighed siger klart, at det er alt for tidligt at have sex sammen. Det kan du læse mere om i artiklen Sex i Bibelen – på den gode måde.

Da du jo selv siger, du er kristen (tillykke med det!), så vil du jo gerne følge Guds brugsanvisning. Så jeg forstår godt, at du har lidt dårlig samvittighed på det punkt. Det er rigtig svært at lade være, når man nu er så glad for hinanden.

Forkert sex?

Følelsesmæssigt mener du vist, at det værste var, at du tændte på hendes fødder og på en form for analsex. Hvis vi nu forestiller os, at I er nået så langt, at I er blevet gift. Hvis du så havde haft disse oplevelser og havde skrevet til brevkassen, ville mit svar være: Det lyder helt ok! Der er ikke noget forkert i at være opfindsom i sit sexliv.

Men der er nogle ting, man skal passe på. Det hele må ikke gå op i teknik! Formålet med sex i et ægteskab er at lade kærligheden blomstre. Sex er en måde at give udtryk for sin kærlighed på. Sex og glæden ved at glæde den anden, styrker kærligheden på nogle meget dybe og stærke måder. Her handler det om at glæde hinanden – ikke om at få de største orgasmer eller afprøve de nyeste ting, man har set på nettet.

Så pas på, det ikke bliver for meget teknik og for lidt kærlighed. Man skal også passe meget på, at de ting man gør, er noget som begge har det godt med. Hvis den ene er utryg ved noget, gør det bestemt ikke glæden og kærligheden større – tværtimod. Det vigtigste ved sex er altid, at de to smelter sammen og oplever sig som en enhed i en dejlig leg. Det vigtigste er aldrig at få så specielle oplevelser som muligt.

Måske kan du bruge dette billede: Når man er i seng med sin elskede, skal der ikke være tre i sengen, men kun to! Den ”tredje person” kan være det seksuelle. Hvis det ligesom bliver et mål i sig selv, at vi skal have ”god sex”, så tager I ikke længere bare hensyn til hinanden, men også til, om I nu synes, at jeres sex er spændende og fræk nok. Og så flytter I fokus fra hinanden og til jeres sex.

Vejen frem

Af alle de grunde, jeg har nævnt indtil nu, vil jeg råde jer til at stoppe op og finde en anden måde at være sammen på – altså en måde uden sex. Og hvis det til sin tid bliver jer to, der skal giftes (det er svært at vide i jeres alder), så kan I jo glæde jer til en hel masse dejlig og tryg og opfindsom sex til den tid! Held og lykke med det!

Både du og din kæreste kan læse mere i de her artikler:
Jo tættere jo bedre – med omtanke
10 gode grunde til at vente med sex
Sådan kan I få et bedre kæresteforhold

Og så er det en god idé at snakke med hinanden om, hvad I får ud af artiklerne, og hvilke ting I vil bruge i jeres kæresteforhold.

Vh Sprint