Hvordan spørge om vi skal være kærester?
Kære Adamogeva.dk. Jeg kender den mest fantastiske pige, jeg har tænkt mig at spørge, men hvordan skal jeg gøre det SMS, SKYPE, TELEFON, SAMTALE????
Marcus, 12 år

SVAR:
Hej Marcus
Det er da dejligt, du har mødt en fantastisk pige.
Hvordan tage kontakt?
Til dit spørgsmål: Du kommer selv med svaret! De forslag, du selv kommer med, er ganske gode, dog vil jeg foreslå at begynde bagfra. Det vil sige samtale først, der har du nemlig de to "hovedpersoner" overfor hinanden.
Dit forslag om sms hmmn....... sms er godt, men undgå det til noget så nærværende, som at spørge om en kæreste eller slå op med en kæreste. Der må du vise dig som en mand, og stå face to face, det skaber respekt.
En anden mulighed
Du kunne også overveje, om du simpelthen skulle tage det lidt med ro og så nyde jeres venskab noget mere, der er vel altid den risiko, at pigen siger nej, og hvad sker der så med det venskab, I har lige nu? Er du villig til at miste det? Alt for meget kæreste fnidder venner imellem, kan være ødelæggende og belastende i en klasse. Det kan blive vanskeligere at begå sig, for hvem kan lige nu li` hvem, hvem er kærester med hvem osv osv.
Det er godt at tage tid til også at leve med, at ens følelser udvikler sig og hvordan det er med tiltrækningen mod det andet køn. Du skal jo lære, at du ikke behøver at være kæreste med enhver fantastisk pige, der krydser din vej. Nyd din egen udvikling og find ud af, hvem du ønsker at være som kommende ung mand.
Læs evt. lidt her på siden om det at være på vej til at blive voksen:
Barn eller voksen
Hvem er jeg?
Er der nogen der kan li mig?
Pubertet en ekstrem forvandling
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
Hilsen Jytte Haven Nørgård Familieplejer