Skal jeg gribe chancen eller ej?
Hej adamogeva. Jeg er en pige på næsten 16 år og jeg har skrevet sammen med en vældig sød dreng, som jeg kender gennem nogle fester, i lidt over en måned. Han var begyndt at vise lidt interesse for mig til festerne, og så begyndte vi at skrive sammen, men nu er det ligesom begyndt at gå lidt ned ad bakke.
I starten skrev vi sammen hver dag, indtil vi løb ind i hinanden inde i byen en dag. Det var meget hyggeligt, vi gik rundt og snakkede lidt, indtil jeg skulle mødes med en ven. Det var måske også lidt akavet, eftersom vi havde skrevet sammen i så lang tid, men faktisk ikke sådan seriøst havde snakket sammen til festerne og sådan. Men derefter er det begyndt at dø lidt ud. I starten skrev han nogle gange nogle søde ting til mig, men det er stoppet.
Der er bare lige det, at jeg kender nogle, som har haft den samme oplevelse med ham, hvor de har skrevet sammen i et stykke tid, endda mødes, men så døde det ud til sidst. Jeg har overvejet, om jeg skulle spørge ham, om han havde lyst til at være sammen en dag, men jeg venter også lidt på, at han skal tage lidt initiativ.
Skal jeg gribe chancen eller lade ham være i fred?
Jeg synes i det hele taget, at han er svær at gennemskue, om han er interesseret i mig eller ej, men på den anden side er jeg også bange for, at han synes, jeg er kedelig..
Mvh Krebsen

SVAR:
Kære Krebs
Tak for dit brev. Jeg kan læse ud fra dit brev, at du efter at have mødt en vældig sød dreng til en fest begyndte at skrive sammen med ham. (Jeg går ud fra, at det fx er sms’er, I har sendt til hinanden.) Men du skriver også, at det efter et stykke tid begyndte at dø lidt ud og derfor nu er lidt i tvivl, om du skal fortsætte kontakten.
Lær ham at kende "face to face"
Jeg tænker, at et venskab, der skal blive til noget, ikke kun skal foregå gennem sms’er o.lign. Faktisk synes jeg, at dit eget forslag om at mødes, er rigtigt godt. Hvis man skal lære et andet menneske at kende, er det vigtigt, at man mødes, så man kan snakke sammen, gå en tur, grine sammen, læse hinandens ansigtsudtryk os v. Det er også på den måde, du vil kunne finde ud af, om han er interesseret i dig eller ej, og og om han overhovedet er noget for dig. Hvis du giver dig god tid til at lære ham at kende og satser på at opbygge et godt venskab først, er det også lettere for dig at vide, om du har lyst til, at det udvikler sig til mere end et venskab.
Hvis man kun skriver sammen, kan der let opstå misforståelser. Det kan også være svært at bevare kontakten via sms’er, hvis man oven i købet heller ikke rigtig kender hinanden.
Så ja, jeg synes, du skal tage initiativ til at mødes med ham, og finde ud af, om han er noget for dig eller ej. Husk på den dag, du mødte ham i byen og gik rundt og havde en hyggelig stund.
Held og lykke.
Kærlig hilsen
Annette