Hvordan reagerer jeg på de forvirrende meldinger?

Vis spørgsmål

Hej adamogeva.dk Håber virkelig at I kan hjælpe mig!! Kort sagt er der den her dreng, som jeg mødte for et par år siden, vi har dog ikke set hinanden siden dengang, han er 18 i dag.

Dengang var han vildt forelsket i mig, men det var desværre ikke gengældt fra min side af. Siden hen har vi skrevet en masse sammen, men det er først her inden for de sidste par måneder, at jeg rent faktisk har fået en slags følelser for ham.

Vi har snakket en masse om at skulle ses, men det er ikke blevet til noget, grundet mine eksamener osv, men også fordi, at jeg også er nervøs, da det er så lang tid siden.

Han har skrevet at han virkelig godt han lide mig, endda elsker mig, at jeg er hans drømmepige, og at han vil have mig, og fortæller mig hver dag, at han hele tiden tænker på mig, og ikke kan undvære mig, og jeg er direkte blevet inviteret til en masse familie arrangementer med hans familie. Men har takket nej, da jeg syntes. at det er en for stor mundfuld, da jeg ikke engang har set ham i så lang tid, og hvis vi skulle være sammen, vil jeg helst bare være sammen kun med ham.

Set i bakspejlet kan jeg godt se, at jeg måske har været lidt "ond" overfor ham, da jeg ikke har haft følelser for ham på samme måde, og kun har set ham på venne-plan, og derfor har jeg været lidt små irriteret på ham, når han hele tiden har skrevet, men han ved det, at jeg elsker ham.

Jeg er som sagt ved at få følelser for ham, tænker på ham meget..

Vi har så ikke skrevet de sidste par dage, pga. min mobil har været spærret, og nu har jeg lige hørt fra en af mine veninder, som jeg var på ferie sammen med, da jeg mødte ham, at han har fået kæreste på??!! ;(

Forstår det slet ikke, han har heller ikke skrevet til mig de sidste par dage, og han plejer ellers at skrive dag og nat!

Men det forvirrer mig utroligt meget, er ked af det og en anelse sur faktisk. Har det utroligt svært i forvejen, ved at binde mig til personer, og så lige når jeg faktisk har fået følelser for ham, så ødelægger han det bare? Forstår det slet ikke ;-(

Undskyld hvis det blev lidt forvirrende, men håber at I kan komme med nogen råd, eller et eller andet, for aner ikke hvad jeg skal gøre, eller reagere på det! :(

.. håber virkelig at I gider at svare.

Hilsen Sascha, 15 år

SVAR:

Kære Sascha

Først svar på dit sidste spørgsmål: Naturligvis vil vi fra Adam og Eva gerne svare dig, det er faktisk meningen med brevkassen. :-)

Forvirret!

Ja, naturligvis er du det, en fyr har skrevet til dig nat og dag i 2 år og fortalt dig, at han elsker dig, at du er hans drømmepige og vil have dig med til familiefester. Pludselig holder det op, og du hører, at han har fået en kæreste…….

Godt at du lytter til dig selv

Jeg beundrer dig, at du ikke har ladet dig overtale til at møde ham, tage med ham til familiefester, når du ikke har været forelsket i ham, men har betragtet ham som ven.

Det viser, at du er god til at mærke dig selv, hvad du har lyst til, og hvad der er godt for dig, så bliv endelig ved med det. Det er vigtigt for, at du kan have et godt liv.

At du har været irriteret på ham, fordi han hele tiden skrev, er naturlig nok, han har vel nærmest bombarderet dig med: ”jeg elsker dig”.

Jeg tænker, om du evt. kunne have skrevet til ham om, hvordan du tænkte om ham, og at du ikke ville skrive med ham hver dag. Hvis han derefter ikke lod dig i fred, kunne du lade være med at svare ham????. Måske har du gjort det, han er tilsyneladende meget udholdende.

Forelskelsen kommer og går

Jeg synes ikke, du har været ond mod ham. Han har været forelsket i dig, og det var ikke gengældt fra din side. Det er synd for ham, det er ulykkelig kærlighed, og det gør ondt på ham. Det er ikke din skyld, at du ikke var forelsket i ham. Forelskelse er en følelse, en gave, som du ikke selv kan bestemme, hvornår skal opstå eller gengældes eller ophøre.

Dine følelser for ham, har så ændret sig, så du måske er blevet forelsket i ham.

Jeg ved ikke hvor meget og hvad, I har skrevet sammen om, for at lære hinanden at kende…

Pludselig hører du ikke fra ham, fordi han har fået kæreste på. - Det gør ondt. Så bliv bare vred, ked og sur. Jeg håber, han selv har skrevet det til dig. Det synes jeg, han skylder dig, men det kan selvfølgelig være svært for ham.

Tal med en fortrolig

Jeg tænker, du har brug for at snakke med en god veninde, din mor eller en anden, du har tillid til, om hvordan du har det. Fordi det svære, som deles med en anden, bliver mindre. Det forsvinder ikke bare sådan vupti, men det fylder mindre.

Måske kan du få hjælp ved at skrive et farvelbrev; et brev, som du ikke skal sende til ham, men skriv et farvel til alle dine tanker og drømme om ham, farvel til al den tid og opmærksomhed han har haft i din hverdag.

Sidst i dit brev fortæller du, at du har svært ved at binde dig til andre, hvis du vil, kunne det måske være godt for dig, at skrive eller snakke om det engang.

Fokuser også på andre ting

Jeg vil opfordre dig til at lave nogle ting sammen med dine venner og familie, dyrke din hobby og lign. gå, cykle eller løbe nogle ture. Så du får mange gode oplevelser.

Læs evt. artiklen: Pigevenner og drengevenner

Jeg vil ønske dig en god sommer og jeg er sikker på, at du vil møde en god fyr, hvor jeres følelser er gengældte.

Kærlig hilsen Birgit Rahbek