Hvordan finder jeg ud af, om hun kan li´mig?

Vis spørgsmål

Hej A&E. Jeg er en 16-årig dreng. Jeg har i 3 måneders tid nu været vild med en femtenårig pige fra min klasse.

Jeg har været i biffen med hende, men ved ikke om det var positivt, eftersom jeg forsøgte at få hende til at komme tidligere, hvilket hun ikke kunne nå og efter filmen, kom hendes mor nærmest på sekundet efter filmen. Hun er meget reserveret over for mig eller nærmest overfor alle drenge. Hun har aldrig været ude med en dreng før eller haft en kæreste.

Men der er bare en ”wow” effekt over hende, jeg kan få hende til at grine over selv de mest lamme jokes. Hun er bare.... ja hun er hende, det er den enkleste og eneste måde, jeg kan forklare hende på. Hvordan kan jeg finde ud af, om hun kan lide mig?

Hilsen den tabte.

SVAR:

Hej ”Den tabte”

Tak for din henvendelse til AdamogEva.

Mon hun kan li’ mig?

Du fortæller, at du er vild med en pige i klassen og nu er du i tvivl om, om hun også kan li’ dig. Du har været en tur i biografen med hende og så vidt, jeg kan forstå, kan du ikke helt vurdere, om det var en god oplevelse eller en dårlig.

Lad mig starte med at spørge dig: Vil du gerne vide, om hun er forelsket i dig eller vil du gerne vide, om hun bare kan li´ dig?

Jeg spørger på den måde, fordi det virker til, at du er forelsket i hende. Du skriver i hvert fald, at du er vild med hende. Ud fra det, du skriver, gætter jeg på, at du ikke har snakket så meget med hende endnu. Hun virker lidt reserveret, skriver du. Så mit spørgsmål til dig går egentlig på: Vil du være kærester eller vil du bare være venner med hende?

Start med at opbygge et venskab

Mit råd til dig er, at du forsøger at blive venner med hende først. Det er nemlig meget mere enkelt, end det med at være kærester. Når man kun er venner, har man ikke forpligtet sig på hinanden på samme måde. Det betyder, at man kan tage sig god tid til at lære hinanden at kende og finde ud af, hvem hinanden egentlig er. Du skriver, at du er vild med hende, men i virkeligheden ved du måske ikke ret meget mere om hende, end at hun ser sød ud. Hvis I skulle være kærester engang, var det måske rart lige at vide lidt mere først. Derfor synes jeg, at det er en rigtig god ide at starte med at finde ud af, om I kan blive venner. Hvis I ikke kan finde ud af at være venner, så kan I nok heller ikke finde ud af at være kærester.

Du spørger, hvordan du kan finde ud af, om hun kan li’ dig. Det kan måske lyde lidt banalt, men hvis hun har lyst til at være venner med dig, så tror jeg, det er fordi, hun kan li’ dig. Ville du være venner med en pige, som du ikke kunne li’? Nej vel… Så mit svar til dig er: Start med at blive venner med hende. Hvis det lykkes, så er det fordi, at hun kan li’ dig.

Få også inspiration ved at læse svar til andre i samme situation som dig - du kan bruge søgefunktionen eller de leksikonord, der står i kolonnen til venstre.

Held og lykke med at skabe et nyt venskab :-)

Mvh. Benny