Tør jeg spørge min kæreste om hjælp?
Hej. Jeg har en super dejlig kæreste, vi har været sammen i over et år. Men der er noget, der plager mig. Han går til rollespil, og jeg har været med nogle gange og har endelig meldt mig til. Men jeg er bare så elendig til det. Min kæreste har gået til det i ca. 7 år og er bare mega god til rollespil. Jeg er bange for at spørge ham om hjælp, fordi at jeg kan gøre mig komplet til grin.
Skal jeg spørge ham om hjælp, eller få hjælp af en af hans venner?
13 årig

SVAR:
Kære 13 årige
Du bliver nødt til at tænke over, hvad der kendetegner et godt kæresteforhold. Hvilke værdier er vigtige? Tillid? Tryghed? At have en perfekt facade? At undgå og skjule fejltrin? Accept af den, man er? At tilpasse sig den, man bør være?
Vigtige kendetegn på et godt forhold
Fra mit synspunkt er tillid, tryghed og det at acceptere sig selv og den anden, som dem vi er, umådelig vigtigt. Så er det nemlig ikke farligt at blive komplet til grin. For mig at se, er en perfekt, fejlfri facade netop en facade, - ikke noget ægte og langtidsholdbart.
Find årsagen til dit problem med at spørge
Du bliver nødt til at overveje, hvad det er, der gør dig bange for at spørge ham om hjælp?
Og derefter er det kun dig, der kan beslutte, om du skal spørge ham eller hans venner om hjælp. Måske vil dine forældre eller en veninde også hjælpe dig i dine overvejelser - de kender jer begge to, og i en samtale kan I måske få flere detaljer frem og få mere klarhed over tingene.
Måske skal du også overveje, hvad det er, der gør, at du har meldt dig til rollespil? Har du virkelig lyst til det, så skal det også nok lykkes dig at blive bedre til det:-)
Læs også:
Hvem er jeg?
Er der nogen der kan li mig?
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
Mange hilsener fra Margit