Forvirrende signaler – hvad skal jeg tro?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva. Tak for en super brevkasse, håber i denne gang kan hjælpe mig med mit problem. Jeg har haft noget med den her dreng i rigtig lang tid, vi har set hinanden 1 gang, for rigtig lang tid siden, og dengang var han helt skudt i mig, men jeg har aldrig været tiltrukket af ham på den måde, men det er jeg begyndt her på det sidste.

Vi har flere gange aftalt at mødes, men er lidt usikker omkring det, da jeg tror, han vil mere end det, da han har sagt til mig, at han håber en dag, at han bliver min. Det skal lige siges, at han er et par år ældre end mig.

Jeg har hele tiden udskudt vores aftaler pga. der foregår så meget i mit liv lige nu, og også arbejde, skole osv. Så har vi endelig aftalt, at vi skulle mødes her om ikke så lang tid, og begge vores forældre ved også, hvordan det står til.

Nu er det så bare lige, at han skriver, at han ikke kan, fordi han er syg, og han skriver helt koldt næsten, og det ligner ham ikke! Jeg er bare så sikker på, at han har fundet en anden, for det er sket før, at da vi endelig skulle til at mødes, så aflyste han, og svarede også koldt der, og efter lidt tid fik han kæreste på.

Han siger bl.a. udover det også, at pga. afstanden, bliver det ikke til noget imellem os, og det er dét, jeg synes er så forvirrende, fordi det passer ikke, ved jeg, og så langt bor vi heller ikke fra hinanden. Han skriver, jeg er hans eneste, og skriver alt muligt i den stil til mig, og siger hver dag, at han elsker mig, og hvis han virkelig vil ha' mig, betyder afstanden altså ikke noget (bare hvad jeg synes),og det har han også hentydet til før, at det ikke gør!

Jeg ved bare ikke, hvad der er gået galt, og om jeg skal være bekymret for, om han har fundet en anden? For det har jeg på fornemmelsen.

Synes bare det hele er forvirrende, fordi på det ene tidspunkt er han bare så sød, og til det andet, så dropper han mig nærmest? :S

Kan godt være det hele lyder lidt forvirrende det her, men håber I kan hjælpe!

Hilsen den forvirrede, 15 år

SVAR:

Kære forvirrede

Tak fordi du synes godt om brevkassen her på hjemmesiden. Nu spørger du selv om hjælp og råd til en situation, som du synes er ret forvirrende. Jeg vil prøve at svare på dine spørgsmål og håber det kan hjælpe dig videre.

Det er super godt, at du tager dig selv alvorligt og søger hjælp i stedet for at gå og tumle med det selv. Og jeg kan godt forstå, at du er forvirret, når han nogle gange er så sød og andre gange nærmest dropper dig.

Giv det tid

Du skriver, at I kun har mødt hinanden én gang – og det for lang tid siden. Nu har I aftalt at skulle mødes igen, men nu trækker han i land. Tidligere har det været dig, som har udskudt aftalerne, fordi du har haft meget om ørerne, men nu er det altså ham, der aflyser. (Jeg vil lige rose dig for, at du har mærket efter hos dig selv, om du havde overskud til at mødes med ham, og sagt fra fordi det ikke var tilfældet – det er bare rigtig flot.)

Nu er du bange for, at han har fundet en anden og det er derfor, han aflyser, og hvor han tidligere har skrevet, at han vil være din kæreste, virker han nu mere kold.

Det første, jeg tænker på, er, at I kun har mødt hinanden én gang, så hvor godt kender I egentlig hinanden? Jeg vil råde dig til, at I skal give det mere tid og være mere afslappet i forholdet. Lær hinanden bedre at kende som venner og lad det vise sig, hvor det bærer hen ad.

Jeg kan ikke helt finde ud af fra din mail, om du ønsker, at I skal være kærester eller hvad.

På ene side skriver du, at du har udsat jeres møder, fordi du er usikker på, om han vil mere end ”bare” mødes, altså være kærester. Og på den anden side er du usikker på, om du skal være bekymret for, om han har fundet en anden kæreste.

Måske er du selv helt afklaret omkring det her, og så er det bare fint, men ellers synes jeg, du skal satse på venskab med ham.

Venskab

Som jeg nævnte ovenfor, kan I give hinanden mere tid, hvor I kan lære hinanden bedre at kende som venner. Det er selvfølgeligt lidt problematisk, når I ikke mødes.

Men jeg synes, du skal lade din usikkerhed komme til sin ret, og ikke satse på kæresteri med ham endnu.

Snak om det

Måske er han lige så usikker, når det kommer til stykket, og det er måske derfor, han nu har aflyst jeres møde.

For at komme af med usikkerheden, kan det være en idé for jer, at fortælle overfor hinanden, hvordan I har det med det her. Altså hvor du fortæller, hvad du oplever og tænker om det, og hvor han gør det samme. Det bringer jer naturligvis nok i en lidt sårbar situation overfor hinanden, men det er samtidig en måde at lære hinanden bedre at kende.

Snak med veninderne

Nu har du fået lidt råd fra mig, som jeg håber, du kan bruge, men hvis du har en god veninde, eller flere, så prøv også at snakke med dem om det. Måske ser de nogle ting, som du ikke selv har lagt mærke til. Du kan evt. fortælle dem, hvad jeg har skrevet til dig som en indgang til jeres snak.

Håber du finder ud af det.

Alt det bedste til dig, kærlig hilsen Steen