13 år - penis er for lille og ingen forhud - er det slemt?

Vis spørgsmål

Hej adam og eva. Det er første gang, at jeg skriver ind til jer, men må have hjælp. Min penis er for lille, jeg er 13 år, men alle de andre i klassen har en penis, der større en min.

Er usikker på om den pige, jeg er forelsket i, vil synes, at det er for dårligt, men er også bekymret for, om jeg skal søge læge. Den er kun omkring 4 cm lang og 2 cm bred. Der er heller ikke kommet forhud endnu. Er det slemt?

Den generte, 13 år

SVAR:

Kære du, som føler dig genert

Nej, det er ikke slemt. Du er stadig meget tidligt i puberteten. Det betyder, at din penis nok skal vokse og opnå en normal størrelse.

Læs også: Fra dreng til mand og Drengens kønsorganer

Penis

Nogle gange er man 20 år, før penis holder op med at vokse. Vi modtager rigtig mange henvendelser fra drenge og unge mænd, som er bekymrede for, om deres penis er normal. Det er den som regel. Mange har et forkert billede af, hvor stor en penis bør være. Du er velkommen til at se på nogle af de andre svar, som er her på siden. Her er et eksempel og du kan selv finde flere:

Penis vokser ikke – hvad kan jeg gøre?

Du behøver ikke at bekymre dig om hvad den pige, som du er forelsket i, tænker om størrelsen af din penis. For mange piger er det et mindre vigtigt emne.

Forhud

Forhud er ikke nødvendigvis noget, man får mere af med tiden. Hos nogle ligger forhuden bag penishovedet og skal trækkes frem. Hos andre er orhuden trukket hen over penishovedet og kan så trækkes tilbage. Begge dele er normalt.

Hvis du stadig er bekymret, kan du altid kontakte din læge. Men som sagt er du tidligt i puberteten, og din penis skal nok blive større i løbet af de kommende år.

Mvh

Boje Ehmsen, Læge