Kan jeg mon leve op til hendes sexkrav?
Hejsa, mit problem kræver lige en introduktion:) Jeg har aldrig haft en kæreste, og det besluttede jeg mig for et års tid siden at gøre noget ved, så jeg kastede mig over netdating.
Jeg har mødt flere piger uden at finde nogen. Her for noget tid siden mødte jeg så en fantastisk pige. Den sad bare lige i skabet. Jeg havde hende på besøg, og jeg fik en rigtig god følelse. Jeg vidste med mig selv, at jeg endelig havde fundet en, der var rigtig for mig.
Desværre meldte hun tilbage, at selvom hun synes godt om mig, så ville hun foretrække, at jeg var 10-15 år ældre, så hun havde besluttet, at det ikke skulle være os. Jeg blev selvfølgelig virkelig ked af det. Jeg troede jo lige, at jeg endelig havde fundet hende den rigtige.
Der gik ikke lang tid, før jeg mødte hende tilfældigt på vej hjem. Hun kunne ikke lade være med at holde lidt øje med mig, så helt tilfældigt var mødet ikke. Hun indrømmede så, at hun var kommet i tvivl om, hvorvidt vi kunne blive til noget. Det endte med, at vi besluttede os for at ses igen, for at få afklaret sagen.
Nu er vi endelig nået frem til kernen af problemet :) Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal gribe situationen an. Jeg kan mærke, at jeg stadig er helt vild med hende, og jeg vil virkelig gerne have "fat i hende" om man så må sige. Men jeg er fuldstændig rådvild på, hvad jeg skal gøre.
Hun har fortalt, at hun foretrækker at have sex med nogen, der er ældre end hende. Det skal siges, at vi begge er meget åbne omkring sex. Jeg er i tvivl, om jeg skal prøve at snakke med hende om, hvorfor hun tænder på så markant ældre mænd, og så om det eventuelt er noget, vi ville kunne råde bod på gennem rollespil, eller hvad ved jeg. Nu kan det måske virke lidt underligt; men vi er som sagt begge meget åbne omkring det seksuelle. Hun har f.eks. fortalt mig, at hun gerne vil have en endefuld, hvilket jeg tolker som om, at hun virkelig tænder på at føle sig som en "lille pige" eller hvad man skal sige.
Har I nogle råd til, hvordan jeg griber min situation an. Jeg vil jo virkelig gerne have fat i hende¸men jeg vil ikke have, at hun starter et forhold med mig, hvor hun ikke kan være tilfreds seksuelt.
På forhånd mange tak for hjælpen.
Vh NN, 22 år

SVAR:
Kære NN
Tak for dit spørgsmål.
Jeg har tænkt meget over, hvordan jeg skal svare dig, fordi jeg synes, at dit spørgsmål ikke bare handler om seksuel tilfredsstillelse, men mere om længsel og samhørighed.
Længsel og samhørighed
I dit brev beskriver du, hvordan du er blevet fuldstændig vild med pigen - for første gang møder du den helt rigtige. Det har i den grad været overvældende for dig, især fordi du aldrig har haft en kæreste før. Derfor er det også helt naturligt, at du blev meget ked af det, da hun i første omgang afslog at være kærester.
Som jeg ser det, beskriver du, at det vigtigste for dig er, at få "fat i hende", koste hvad det vil, fordi du er forelsket op over begge ører. Du har en dyb længsel efter at være sammen med hende, og du føler, at I hører sammen, hvilket bekræftes af, at I taler godt sammen, kan grine sammen, er åbne over for hinanden osv.
Sex
Sådan som jeg ser det, er sex i virkeligheden mindre væsentligt for dig. Selv om det er naturligt, at du også oplever en seksuel tiltrækning af hende, fylder det reelt mindre end samhørigheden og længslen efter hende.
Sådan som jeg læser dit brev, synes jeg, at du beskriver sex som et middel til at få fat på pigen, i stedet for at sex bliver en konsekvens af jeres forhold. Når du derfor beskriver det, som jeg tolker som frygt for seksuel underlegenhed i forhold til hende, kan jeg ikke lade være med at tænke, at du overhovedet ikke er parat til at have sex med hende. Jeg synes, at du farer alt for hårdt frem. I stedet for at lære hende at kende og ligeså langsomt opbygge et dybere kendskab til hende både mentalt og fysisk, er du billedlig talt allerede "hoppet i kanen" med hende og har givet hende en endefuld. Det, at hun tilsyneladende er langt mere seksuelt erfaren end dig, indebærer ikke, at du skal give dig ud for noget, du ikke er og måske heller ikke kan stå inde for. Husk på, at I hverken har "nusset eller kysset" og så overvejer du allerede s/m sex - det er du i mine øjne ikke klar til.
Slap af og styrk samhørigheden
Mit råd til dig vil derfor være, slap af, giv dig god tid og styrk den indbyrdes samhørighed og fortrolighed. Måske viser din betagelse af hende at forsvinde hurtigt. Jeg synes også, at du skal fortsætte dine overvejelser med hende om hendes psyke. Hvorfor er det lige, at en pige på tyve år helst vil have ældre mænd, og hvorfor er det, at hun gerne vil have en endefuld? Hvad har hun i "bagagen", og vil du kunne leve med det?
Tilfredsstillelse på trods af forskellighed
Til sidst vil jeg bare nævne for dig, at det, at man kan tilfredsstille sin partner seksuelt og omvendt, betyder rigtig meget. Samtidig betyder det dog ikke, at alt skal være perfekt fra dag et i et forhold.
Der, hvor samhørigheden mellem to mennesker er stor, er der også tid til at få det bedste frem i hinanden - også seksuelt. Det indebærer også, at der kan være sider ved sexlivet, som den ene kan drømme om, men som den anden ikke kan give og omvendt, uden at de forskellige grænser ødelægger den grundlæggende samhørighed eller seksuelle tilfredsstillelse.
Her er nogle links fra vores hjemmeside, der fortæller lidt om de værdier, vi lægger i sex, og hvordan man får det bedste ud af det. Prøv og læse det, og overvej, hvad du selv tænker om det, og hvad du kan bruge det til.
De bedste ønsker for dig!
Vejen til god sex
Værd at vente på
og så en artikel om netdating:
Netdating - nøglen til kærlighedens port
Med venlig hilsen
Henrik