Giver mig skylden for ting han selv starter - hvad gør jeg?
Hej - mit navn er Connie. Jeg har et problem med min kæreste.. Mig og ham er oppe og skændes og lige nu er det om, at han ikke kan passe på med, at han har lange negle, og at han ikke skal spille pik med så lange negle, da han har fået sår på penis.
Så lige nu giver han mig skylden for det, fordi jeg hele tiden vil have sex med ham, selvom det ikke passer. Jeg snakkede med ham om, at når vi har sex sammen, så er det kun efter hans behov, for det er ikke så tit, vi opfylder mine behov. Nu er vi slet ikke på talefod sammen, og han mener stadigvæk, at det er min skyld..
Og da jeg skrev til ham i morges, inden jeg skulle til time, spurgte han, hvad jeg mente med, at han gav mig skylden, selvom han godt ved det.
Det er bare, fordi han også har problemer med at huske ting. Det meste af tiden kan han ikke engang huske, hvornår vi har månedsdag, eller hvad vi har lavet for 2 dage siden. Han har problemer med at huske, det er som om, han fortrænger det og så lader som om, der ikke er sket noget overhovedet.
Hvad skal jeg gøre? For jeg kan altså ikke det med, at han bliver ved med at give mig skylden for noget, han har startet eller noget, som er ligegyldigt nogen gange. Men ellers klarer vi det fint, vi har været sammen i 8 måneder. Og har ikke haft sådan en stort problem indtil nu.
Håber I kan svare mig.
Mvh Connie

SVAR:
Kære Connie
Der er flere ting i dit spørgsmål, jeg vil kommentere.
Han må vel vide, hvorfra han får de sår?
Umiddelbart så undrer det mig, at han giver dig skylden for sårene på sin penis. Jeg tænker, at han højst sandsynligt godt ved det. Man får ikke sår det sted, uden at vide, hvor de kommer fra! Jeg tænker, han ikke vil stå ved, hvad det handler om, hvad det så end er.
Kønssygdom
En anden ting, jeg kommer til at tænke på, er, om han har fået sig en kønssygdom. Har I talt om det? I den forbindelse vil jeg råde dig til selv at blive tjekket for en eventuel sygdom, han kan have smittet dig med.
Du får ikke noget ud af det
Derudover skriver du, at du ikke så tit får noget ud af det. Samtidig skriver du, at han siger, at du vil have sex hele tiden.
Jeg tror, det er vigtigt, at I får talt om de forskellige problemstillinger. At du får sagt til ham, at han klart selv må finde ud af, hvorfor han har de sår og taler med ham om evt. kønssygdom.
Dernæst skal I tale om hver jeres behov, så I kan blive bedre til at få plads begge to.
Læs mere her på siden:
Vejen til god sex
Sex og følelser
Venlig Hilsen
Steen Kruse