Er han ikke interesseret, når han ikke skriver til mig?
Hej!
Jeg har fået et crush på en fyr, så jeg addede hans snap, og vi har skrevet nogle gange, men det er altid mig, der skriver først. Han svarer altid (bortset fra hvis jeg sender et billede), men det er bare irriterende, for jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre!!
Jeg har ikke lyst til at være den, der altid skriver først, for så føler jeg mig bare påtrængende, og det har jeg ikke lyst til at være. Men hvis jeg ikke skriver, gør han ikke, og jeg har virkelig lyst til at skrive med ham. Men skal jeg tage det, at han ikke skriver først, som at han ikke er interesseret? Det tror jeg lidt, men hvad kan jeg så gøre, for at han bliver det????
M, 13 år

SVAR:
Kære M
Tak for dit brev. Det er en dejlig følelse at være forelsket. Jeg synes, det er positivt, at du gør noget for at finde ud af, om din forelskelse er gengældt. Lige så dejligt og spændende det er at være forelsket, lige så svært og frustrerende kan det være. Især hvis du er usikker på relationen til den, som du er vild med.
Jeg vil forsøge at give dig nogle svar på, om den dreng, du er forelsket i, også kan være interesseret i dig. Jeg vil også gerne give dit et par råd med på vejen.
Forskel på drenge og piger
Du skriver, at det indtil nu altid er dig, som starter kommunikationen mellem jer. Sommetider kan drenge være lidt langsommere end piger til at svare.
Nu ved jeg ikke, hvor godt du kender ham, men måske er han genert og mere tilbageholdende end dig? Det kan også være, at han “kun” ønsker et venskab med dig.
Spørg direkte
Det er et godt tegn, at han oftest svarer på dine beskeder, men hvis du vil være sikker på, at din interesse i ham er gengældt, må du spørge ham direkte. Hvis han ikke svarer på det, vil jeg råde dig til at komme videre og forsøge at glemme ham. Det vil kun gøre din situation sværere, hvis du fortsat kontakter ham og samtidig er usikker på hans følelser for dig.
I må mødes
Kommunikation via sociale medier kan være udfordrende. Særligt når det handler om følelser, er det svært at vide nøjagtigt, hvordan en besked bliver opfattet af modtageren.
Hvis han fortsat viser interesse for dig, vil det være godt for jer at mødes og bruge noget tid sammen. Det bedste udgangspunkt for både kæresteforhold og venskab er at lære hinanden rigtig godt at kende. Når man tilbringer tid sammen, udvikles der oftest en gensidig tryghed. Denne tryghed vil gøre det nemmere for jer at blive sikre på hinanden, når I kommunikerer online.
Måske kan du bruge noget fra vores artikler Jeg er forelsket! – Eller er jeg? og Plusser ved at vente med at få en kæreste.
Du kan også læse nogle svar til andre i en situation, der ligner din:
Skal jeg fortælle mit crush, at jeg har følelser for ham?
Skal jeg blive kæreste med min flirt?
Jeg håber, du kan bruge mit svar, og jeg ønsker dig held og lykke med kærligheden.
Kærlig hilsen
Mette