Hvordan skal jeg fortælle, at jeg er vild med hende?
Hej.
Jeg er vild med en pige fra mit fritidsjob, men jeg ved ikke, om hun har en kæreste, og jeg ved ikke, hvordan jeg skulle fortælle hende det??
Ka' I hjælpe mig?
X, 16 år

SVAR:
Hej X
Først og fremmest vil jeg sige tusind tak, fordi du skriver til os i brevkassen. Jeg vil gøre mit bedste for at give dig et svar, der kan hjælpe dig godt videre.
Følelser for en anden
Du skriver, at du har fået følelser for en kollega på dit fritidsarbejde. Det kan være rigtig spændende og dejligt at have følelser for en anden, men det kan også være forvirrende og til tider lidt svært.
Måske kan du blive lidt klogere på dig selv eller lære noget nyt ved at læse vores artikel om forelskelse Jeg er forelsket! – Eller er jeg?
Lær hinanden at kende
Du skriver også, at du ikke ved, om hun har en kæreste. Og det får mig til at tænke, at I ikke kender hinanden så godt.
Det kan være en god ide at begynde lidt simpelt og lære hinanden bedre at kende. Hvis I får opbygget et godt venskab, kan det være meget trygt at blive kærester, da I så kender hinanden rigtig godt. Hvis du kan lære din kollega bedre at kende, kan du også langt bedre finde ud af, om du faktisk har følelser for hende.
Hvordan?
Du kan lære hende bedre at kende ved at spørge ind til hendes interesser, hvad hun godt kan lide at bruge tid på og måske endda løse nogle opgaver sammen på jeres fritidsarbejde.
Du kan måske finde lidt inspiration i vores artikel Hvordan lærer du din kæreste at kende? Selvom den handler om spørgsmål, du kan stille en person, der allerede er din kæreste, er der flere spørgsmål, som kan bruges til at lære din kollega bedre at kende.
Flere input
Jeg har her samlet andre artikler, du kan læse, som muligvis også kan hjælpe dig:
Den eneste ene
Slå koldt vand i blodet
Fra dreng til mand
Jeg ønsker dig det bedste fremover.
Venlig hilsen
Josefine Kirstein Juhl