Kan han li´ mig?
Hej. Jeg er en pige på 13 år. Jeg er forelsket i den her dreng, som godt ved, at jeg er forelsket i ham. En veninde har spurgt ham, om han føler det samme og han sagde egentlig bare okay.
Jeg har snakket med den her dreng og sagt, ikke ligeud, at jeg har snakket med en veninde om at invitere ham i biografen. Han "legede lidt med mig altså, "gætte-leg" hvis man kan kalde dét det. Han skrev, at hvis jeg ikke inviterede ham ud, ville jeg jo aldrig finde ud af det og da jeg fortalte, at jeg kunne lide ham til en ven, sagde han "han kommer fra... det og det land, snakker det og det sprog osv.
Han kigger meget på mig og selvfølgelig kigger jeg tilbage. Så jeg ved ikke, om han tror jeg er en eller anden, der bare udspionere ham eller sådan noget, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg har hørt, at man kan se på hans smil, hans øjne, kropssprog osv, om han kan lide en, men jeg er ikke helt 100% sikker. Hvordan kan jeg se, om han kan li mig/finder ud af det?
Kærlig Hilsen
Mussen ;)
Ps. er liiiidt desperat :)

SVAR:
Kære "mus"
Hvordan finder jeg ud af, om han kan lide mig?
Det er bestemt ikke altid nemt, at finde ud af, om en dreng kan lide én. Jeg tror faktisk, at hvis der var en helt sikker måde at finde ud af det på, så ville ham, der havde "fundet" den måde, have skrevet det ned i en bog og tjent RET mange penge ;-)
Dét der med, om vi er venner, om jeg er forelsket, om han er forelsket osv, det er jo netop tit rigtig forvirrende. Så til en start vil jeg bare sige, at jeg godt kan forstå, hvis du synes, det er lidt svært.
Face-to-face
Jeg fornemmer på din mail, at du har spurgt ham lidt ud igennem jeres fælles venner og at I har skrevet sammen på SMS eller facebook. Jeg tror en rigtig god måde, at blive mere sikker på, hvor du har ham, ville være, hvis I tilbringer noget tid sammen. Ofte kan SMS'er eller chat være fler-tydigt. Altså det, der står i beskeden, kan betyde flere ting, og man ved ikke rigtig, om man skal forstå det ironisk eller bogstaveligt og så kan modtageren - i dette tilfælde dig - sidde tilbage og være rigtig forvirret.
Som jeg forstår, det han skrev om biografturen, så prøvede han måske ligefrem at lokke dig til at invitere ham?
Sats først på venskabet
Jeg tror, at det vil være en god ide, at du satser på at lære ham at kende og i første omgang satser på venskab. Hvis du spørger ham, om han vil være med til at spille badminton eller i biffen eller noget andet, du godt kan li, så vil du gennem hans svar finde ud af, om han gerne vil være din ven eller ej. Måske tænker du, at det er ham, der skal tage initiativet, fordi han er en dreng eller at tingene bare skal opstå ”automatisk”. Men jeg er af den opfattelse, at et venskab eller et kæresteforhold ikke bare kommer af sig selv. Det lyder måske kedeligt, men jeg tror oftest, at et kæresteforhold opstår, fordi det er ”planlagt”. Altså at man har snakket med hinanden og gennem længere tid har fornemmet, at man vil hinanden. Så mit svar, til hvordan du finder ud af, om en dreng kan lide dig, er: Ved at bruge tid sammen, snakke sammen og dele ting med hinanden, når I mødes.
Lær ham bedre at kende
Det lyder også, som om I har nogle fælles venner. Det kan være en rigtig god ide, hvis I tager 3-4 stykker i biffen eller i svømmehallen sammen. På den måde finder du også ud af, hvordan han er, når du er alene med ham, og hvordan han opfører sig overfor andre. På den måde kan du lære ham rigtig godt at kende. Det kan jo godt være, at han er ligeså dejlig, som du lige nu går og tænker, men det kan også godt være, at du finder ud af, at der er nogle sider af ham, som du ikke er så vild med. Hvis I har lyst til at tilbringe mere og mere tid sammen, så er det fordi, I har et rigtig godt venskab eller at der er endnu mere i luften.
Jeg håber dette kan hjælpe dig lidt på vej!
Du kan også læse disse artikler her på adamogeva:
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
Hvis du klikker lidt rundt på siden, kan du se, at mange har stået i lidt samme situation som dig - her er et eksempel og du kan selv finde flere:
12 år, vild med dreng, hvad gør jeg?
Venlig hilsen Ida Secher Rom