Er det normalt at være seksuelt tiltrukket af fugle?
Hej AdamogEva.dk
Jeg er en kristen dreng på 15 år og er seksuelt tiltrukket af dyr, specifikt fugle. Det startede for omkring et par år siden, og jeg synes, det er virkelig pinligt og ved ikke, hvad jeg skal gøre.
Jeg onanerer nogle gange til billeder af fugle. Jeg tør ikke tale med nogen om det, hvad skal jeg gøre?
Må man gerne som kristen være seksuelt tiltrukket af fugle, og er det normalt?

SVAR:
Hej 15-årige dreng
Først: Tak, fordi du skriver. Jeg kan godt forstå, du synes, det kan være svært at tale med nogen om det, så derfor er det rigtig godt, du skriver til os.
Pinlig seksualitet
Det er meget normalt, at vi kan føle os pinlige i forbindelse med vores seksuelle følelser. Men da det er en vigtig del af vores liv og noget, der kan være tungt at gå alene med, er det godt at dele det med nogle voksne med mere erfaring – især når vores seksualitet er anderledes end de flestes.
Gud elsker dig!
Vores status som kristne afhænger ikke af vores seksuelle følelser. Så jeg tror på, at Gud elsker dig, uanset hvad du føler, og hvordan du er, og hvad du bliver tiltrukket af. Og han vil gerne lytte til dig og være sammen med dig, uanset hvad du oplever og kæmper med.
Læs mere i vores artikel Du er meget værd!
Er det normalt?
Du spørger, om det er normalt at være seksuelt tiltrukket af fugle eller andre dyr. Nej, det tror jeg ikke det er – forstået på den måde, at ikke ret mange mennesker har den tiltrækning.
Til gengæld er det helt normalt at være usikker på sin seksualitet – især for unge på din alder. Derfor vil jeg opfordre dig til at finde en fagperson at tale med om det, fordi det kan være en hjælp for dig at dele dine tanker og blive klogere på, hvad din seksuelle lyst går ud på.
Hvis du ikke lige selv kender en, du kan henvende dig til, har vi her en liste med fagpersoner, der kan hjælpe dig.
Du kan måske også få hjælp af at læse det her svar til en anden: Er det normalt at tænde på at se dyreporno?
Med venlig hilsen
Peter