Det var så akavet - hvordan skabe kontakt igen og få ham som ven?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg begyndte at skrive lidt med den her fyr, men vi er begge rimelig generte, så vi snakker ikke rigtig så meget sammen. Men efter at havde skrevet med ham i et par uger, fandt vi en dag, hvor vi kunne være sammen. Det var lidt akavet, da vi ikke kendte hinanden så godt, men alligevel kyssede vi for første gang den aften.

Efterfølgende fortrød jeg så lidt, at vi var gået så hurtigt frem, og det fortalte jeg ham, og han havde det fint med det, men det flød stille og roligt ud, og pludselig skrev vi ikke sammen mere.

Nu er problemet så, at der er gået et halvt år, og når vi ser hinanden (det er næsten hver dag), så er det bare så akavet, samtidig med at det stadig føles som om, der er noget imellem os, specielt når vi fanger hinandens blikke.

Hvad skal jeg gøre? Savner ham på en måde, men ved jo ikke, om han har det på samme måde. Og kunne egentligt godt tænke mig at lære ham bedre at kende og bare starte forfra, men det er bare så akavet !

Hilsen :-/, 18 år

SVAR:

Kære : - /

Du skriver, I begge 2 er meget generte og efter at have været sammen og kysset, hvilket var noget akavet og som du fortrød senere, har du nu efter 1/2 år lyst til at genoptage kontakten og begynde forfra og lære ham bedre at kende.

At trække grænser

Nogen gange kan vi opleve, at nogen lægger pres på os. Du har haft en følelse af, at det gik lidt for hurtigt men turde ikke sige fra. Det kan sommetider være rigtig vanskeligt at trække grænser, når man befinder sig midt i situationen.

Det, du skal gøre, er at finde ud af, hvor din personlige grænse går. Grænser kan flytte sig, hvis ikke man er 100 % klar på sine egne grænser. Så er det så nemt at blive overrumplet og gøre noget, man kommer til at fortryde senere. Når vi mærker godt efter, så ved vi også, når vi bliver udfordret på vores grænser. Den følelse må du tage alvorligt og finde ud af, hvad det handler om, så du fremadrettet ved, hvad der rigtigt for dig og hvor du skal sige fra. Du har selv følt et ubehag ved at overskride din grænse, en følelse af at det ikke var i orden. Det er vigtigt, at du får fortalt i ord og handling, som du efterfølgende gjorde, hvor din grænse var. Det er en god måde at stå ved sig selv, det skaber respekt.

Venskab ?

Hvis du stadig gerne vil lære ham mere at kende, så meld klart ud hvad du gerne vil med den kontakt, du skaber. Måske har han det på samme måde.

Vær ærlig i din kommunikation, sig eller skriv til ham, som du oplever det, at du gerne vil lære ham bedre at kende. Gå stille og roligt frem og så ta´ det derfra. Ingen kender slutningen. Måske bliver han en rigtig god ven, det kan kun tiden vise.

Læs også:

Hvad er jeg værd?

Kærestepotentiale… eller en god ven?

Held og lykke med det.

Kh

Lise H. Thuesen