Skal jeg give slip eller kæmpe for vores forhold?

Vis spørgsmål

Jeg har mødt en virkelig sød pige, og vi har kendt hinanden i knap to måneder, datet og hvad der hører til. Alt har været godt, og vi snakker godt sammen om alt og intet, om hvad vi drømmer om i fremtiden, griner og kort sagt hygger os rigtigt meget, når vi er sammen.

Men den anden dag skrev hun pludselig, at hun ikke tror, der kan blive noget fast forhold mellem os. Jeg er ret trist, da jeg faktisk følte, hun måske var den, jeg havde ventet på. Hun er selvstændig og har en del ting at se til i hverdagen og er ikke typen, som har tid til at være sammen ofte, men det har vi været. Hvilket jeg tænkte var et godt tegn.

Jeg er bare glad for, at hun er ærlig, men jeg synes, det er trist. Hun har samtidig sagt, at vi stadig kan ses, men jeg skriver ikke til hende som før, da jeg håber, hun vil kontakte mig, for jeg savner hende. Vi har nu ikke ses i en uge.

Skal jeg give slip eller kæmpe og prøve at overbevise hende om, at vi har noget sammen, som kan blive rigtig godt? Jeg har lyst til at fortælle hende, at jeg savner hende, og at jeg virkelig godt kan lide hende. Men jeg er også bange for, at det vil presse hende og evt. blive dødsstødet ...

Jeg håber, I kan hjælpe og måske guide mig imod den rigtige beslutning.

Hilsen en håbefuld, trist mand, 31 år

SVAR:

Kære håbefulde, triste mand

Sejt gået, at du skriver til brevkassen. Det ser jeg, som at du prøver at gøre noget som hjælp til afklaring. Jeg skriver gerne de tanker til dig, som jeg har fået efter at have læst dit brev.

Positive oplevelser

Jeg lægger mærke til, at du skriver en masse gode ting om tiden sammen med din kæreste:

  • I snakkede godt om både småt og stort, fremtid og drømme
  • I grinede sammen
  • I hyggede jer

Det er helt forståeligt, du synes, det er trist, at hun ikke ønsker eller er klar til et fast forhold sammen med dig. Som du skriver, troede du, at hun var pigen, du havde ventet på.

Erfaringsblik

Du lyder til at kunne reflektere over, hvad der muligvis kan være årsag til, at hun har stoppet forholdet:

  • Det er gået hurtigt. I har været meget sammen. Hun havde i starten udtalt, at I ikke skulle se hinanden for ofte
  • Hun er en travl og selvstændig person

Du gætter på, at noget af dette er grunden til, at hun har slået op.

Flere sider

Mennesker har mange forskellige sider. Det lyder til, at hun udtrykker sig fra to sider:

  1. En side synes, I har det rigtigt rart sammen
  2. En anden side er ikke klar til et fast forhold

Siderne behøver ikke være enige. Måske den ene side rigtig gerne vil fortsætte, mens den anden side siger stop.

Tydelighed

Har du brug for at skrive til hende og finde helt ud af, hvor du har hende? Og at du ligeledes helt fortæller hende, hvordan du har det?

Er det en mulighed at aftale at mødes for at finde ud af, hvor præcis I har hinanden henne?

Hvis det viser sig, at hun har været i gang med at date en ny, må du vel overveje, om der er fremtid i at genoptage forholdet, også selvom I ikke ses så ofte.

Tro over for dig selv

Jeg vil gerne opmuntre dig til at være ærlig over for dig selv. At du gennemtænker, om hun skal have en chance igen, eller om løbet er kørt. Det er helt din afgørelse.

Måske kan du bruge nogle input fra vores artikler
Ridderen på den hvide hest (om forventninger til parforhold)
Jeg er forelsket! – Eller er jeg?
Hvad er jeg værd?

Jeg håber det bedste for dig.

Mange hilsener
Hanne Esmarch