Flirtede over nettet - er han jaloux på min kæreste?
Kære Adam&Eva.
Jeg vil først og fremmest takke jer for jeres hjemmeside. Jeg nyder, at gør brug af den.
Jeg har flirtet med en sød fyr i en periode, som jeg har mødt på internettet. Vi har udvekslet vores mobil numre, og vi har skrevet en del sammen. Vi har ikke mødt hinanden endnu, men det kan ske en dag. Hvem ved?
Nu har jeg så fået kæreste på. Han skrev så til mig i dag over den hjemmeside, da jeg var online. Han spurgte, om jeg har fået kæreste på? Jeg svarede, at det har jeg nu, og spurgte ham også. Det har han ikke, og han spurgte lidt til, om min kæreste bor her, om han er dansker, og hvor gammel han er.
Kunne der være tale om jalousi? De er begge på min alder, og de har begge et udenlandsk baggrund, så der er da lidt til fælles. Der er den lille forskel, at min kæreste er kristen, og ham, jeg flirtede med, er muslim. Det har påvirket mig lidt, da mine forældre ikke vil have, jeg får en muslimsk kæreste. Jeg har dog holdt lidt øje med ham, og jeg har set inde på hans profil, at han havde skrevet, at han savnede en, som han ikke kender fra Malaysia og sluttede af med (<3)-> hjertesymbol nu til dags.
Jeg forstår ham ikke helt, da han sendte mig så mange af dem, da vi flirtede over mobilen og den hjemmeside, hvor vi chatter sammen. Nu skriver han så til mig igen. Hvad skal det betyde? Jeg ser ham nu som ven, da jeg har jordens bedste kæreste. Jeg prøver bare, at finde ud af, hvorfor det er, han lige pludselig spurgte om, jeg har fået kæreste på og virker så interesseret i ham?
Tak for jeres svar og hjælp på forhånd :-)
De kærligste hilsner,
Den tvivlsomme, 20 år

SVAR:
Kære tvivlsomme pige
Jeg kan godt forstå, du spekulerer på, om han er jaloux. Som pige kan det være en god fornemmelse at føle sig ombejlet, dvs. føle at der er flere omkring en, der ønsker at være tæt på.
Forhold
Dit forhold til den muslimske dreng kan være svært at placere, da I jo ikke har mødt hinanden. Jeg kan forestille mig, at I sikkert har skrevet om mange forskellige ting. Du nævner tit ordet flirt, og hvis jeres samtaler konstant har været i et flirtende sprog, hvor der skjult har været en forventning om, at samtalen en dag skal føre til et personligt møde og måske et forhold, så kan jeg godt forstå, hvis han lyder undrende og spørger ind til din kæreste.
I har fortalt ting og forestillet jer, hvordan den anden har reageret ud fra de skriftlige samtaler. Du skal derfor være opmærksom på, at han kun kender dig og kan vurdere dig ud fra det, du skriver. Og har du været flirtende i dine udtalelser og så pludselig får en kæreste, bliver han sikkert forvirret. Han har ingen chance for at se det komme eller at kunne fornemme det på dig, da han aldrig har mødt dig. Skal han vide noget, er han nødt til at spørge dig. Han kan ikke spørge dine venner.
Læs mere om netdating her: Netdating - nøglen til kærlighedens port
Vurderinger
Du vurderer hans udtalelser meget, og det virker som om, det fylder meget i dine tanker. Jeg synes, du skal prøve at overveje; hvorfor du tænker så meget over det? Er det fordi, du har dårlig samvittighed over, at du ikke har fortalt ham tidligere, at du har fået en kæreste? Er det fordi, du stadig tænker, at han på sigt er et potentielt kæresteemne, og du egentlig ønsker at møde ham?
Jeg skriver dette, fordi det virker som om, du ikke er helt færdig med ham. Jeg tænker derfor, at du bliver nødt til at vælge. Vil du holde fast i din nuværende kæreste, bliver du nødt til at stoppe skriveriet med den muslimske dreng. Det er der to grunde til. For det første leger du med hans følelser, hvis du bliver ved med at flirte med ham og for det andet, tror jeg ikke, din nuværende kæreste vil synes om, at du holder kontakten åben med ham. Vil du f.eks. bryde dig om, at din kæreste havde samme kontakt til en anden pige?
Spænding
Du nævner, at dine forældre ikke vil have, du får en muslimsk kæreste. Det kan faktisk også være med til at gøre ham spændende, fordi du ved, dine forældre ikke synes om det. Måske synes du stadig, at det er lidt spændende med en muslimsk kæreste. Det at vi ikke må, gør det ofte lidt spændende. Prøv at overvej, om det er derfor, du stadig holder lidt øje med ham.
Hvem er jaloux?
Han er interesseret i din nye kæreste, og du er interesseret i hans pige fra Malaysia, og derfor opstår der usikkerhed fra begge sider, eftersom I kun vurderer jeres udtalelser, og I viser kun det, I ønsker, den anden skal se. Vær derfor opmærksom på, at jeres forestillinger om hinanden måske ikke hænger sammen med virkeligheden.
Hvis du ikke er interesseret i ham, synes jeg, du skal lade det ligge. Vær ærlig overfor ham og skriv, at det ikke bliver til noget mellem jer.
Du kan evt. læse dette svar til en fyr, der skriver med en pige, der allerede har en kærseste: Skal jeg vente, eller sige stop nu?
Malene