Skal jeg bare gå i seng med min kæreste igen?

Vis spørgsmål

Kære Adam og Eva

Jeg har en mega dejlig kæreste, som jeg elsker! Vi har været sammen i to måneder, og vi er rigtig glade for hinanden.

Venner før mig/følt mig som luft: Vi skal være sammen i weekenden, hvor jeg havde tænkt mig at gå i seng med ham for anden gang. Men på det sidste har jeg haft svært ved at mærke ham. Nogle gange har jeg følt mig som luft, hvor hans venner har været der. Nogle gange går han også lidt i hans egen verden med musik i ørerne. Han er også ret dårlig til at tage initiativ, men det sagde han også fra starten.

Mistede mødom til ham: Efter den weekend, vi havde haft sex, kom han ikke hen og sagde hej. Hvad gjorde, at han ikke ville gå hen til mig? Han er måske en genert teenagedreng?

Weekend/gå i seng med ham? Nu er jeg i tvivl, om jeg skal gå i seng med ham. Mine forældre siger, at jeg ikke skal, da de mener, at jeg skal vente, til han er begyndt at være mere kærlig og se mig lidt mere. Men har aldrig været så glad for en dreng før, da jeg har haft to før ham.

Jeg kan bare ikke se, hvorfor det skulle være et problem at gå i seng med ham igen, når han bare skal have lidt hjælp til at være mere kærlig og se mig lidt mere. Har tænkt mig at snakke med ham om det, når vi ses og så ikke have sex med ham. For så kan han se, jeg virkelig mener det: At hvis han vil være kæreste med mig, skal han se mig lidt mere og tage sig lidt sammen.

Håber I kan hjælpe og tak!!!!!!

Mvh E, 15 år

(forkortet af red.)

SVAR:

Kære E

Tak for dit spørgsmål. Det er rigtig godt, at du henvender dig!

Lad være

Mit korte svar til dig, når du spørger, om du skal gå i seng med din kæreste er: “Nej, det synes jeg ikke, du skal.” Det er helt tydeligt for mig, at din kæreste ikke er parat til at binde sig til dig på den måde, du synes han skal binde sig på. Han er en helt ung dreng, og han har hovedet fuldt af venner, musik, efterskoleliv og alt muligt andet.

Han lever det fede drengeliv

Jeg er sikker på, han synes, du er super sød, og at han er tiltrukket af dig fysisk, men han er alt for ung og alt for meget dreng endnu til at skulle tænke på, hvordan du har det og hvordan han skal give dig tryghed og omsorg. Han er et helt andet sted i livet lige nu og synes bare, det er super fedt at have en kæreste. Han tænker helt tydeligt ikke over, at der er andre sider ved det at have en kæreste end sjov og hygge, når det passer ham.

Du vil noget andet

Du har brug for noget andet – du er endda parat til at prøve at få ham til at give dig det – men han vil sikkert ikke forstå det. Derfor synes jeg ikke, I skal have sex sammen igen. I har jo allerede haft det, men jeg synes jeres forhold er så nyt og usikkert, at det er alt for tidligt at gå videre ad den vej.

Du kan læse mere om forskelle på drenges og pigers oplevelse ved at dele sex i det her svar til en anden pige: Vil han falde for mig, hvis vi fortsætter med at have sex?

Dyrk jeres venskab

Til gengæld synes jeg, I skal dyrke jeres venskab rigtig meget! Lære hinanden at kende, have det sjovt sammen med hinanden og med jeres andre venner, opleve noget sammen og nyde, at I stadig har så meget at udforske, inden I bruger tid og kræfter på en masse komplicerede følelser og behov, som selv voksne mennesker kan have meget svært ved at finde rundt i.

Du kan få input til det her ved at læse artiklen Sådan kan I få et bedre kæresteforhold.

Lær dig selv godt at kende

Og så synes jeg, du skal bruge tiden på at passe godt på dig selv, på alle de smukke og sårbare følelser, du har i dig og på den kærlighed, du mærker fra din kæreste og fra andre. Brug tiden på at lære dig selv godt at kende, inden du giver dig selv til en anden.

Få flere tanker til overvejelse ved at læse artiklen 10 gode grunde til at vente med sex og svaret: Kan jeg have en kæreste uden at gå i seng med ham?

Kærlig hilsen
Eva