Kan man være kærester og ikke gide at skrive sammen?
Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal sige det her, men for at begynde et sted, så startede det hele med, at jeg mødte en pige for ca. 5-6 år siden. Men for ca. 4-5 år siden begyndte jeg for alvor at skrive med hende, og jeg blev forelsket, og det samme gjorde hun, men det blev aldrig til noget. Og lige siden er jeg blevet forelsket i hende mange gange, hvor hun ikke har været det på samme måde, og da hun så endelig føler det samme som mig, går der ikke lang tid, før jeg ikke orker at skrive med hende, fordi at jeg nok tror, at jeg er blevet så gammel, at jeg ikke lige orker at sende hjerter og kys-smiley'er til hinanden hele tiden, bare fordi vi ikke har noget at skrive om. Men jeg vil så meget hellere ringe til hende og snakke i flere timer, end at skrive til hende.
Så mit spørgsmål her er bare, om jeg kan tillade mig bare at ringe og snakke, end at skrive, da jeg ikke orker at sende hjerter og kys-smiley'er hele tiden? Og hvad skal jeg gøre, da jeg fortalte hende, at jeg nok ikke lige havde de samme følelser mere, mest fordi jeg ikke orkede at sende hjerter og kys-smiley'er.
Hilsen den meget egoistiske dreng, 17 år

SVAR:
Hej egoistiske dreng.
Tak for dit spørgsmål.
Sådan som jeg opfatter dit spørgsmål, har I sms’et og chattet sammen jævnligt i lang tid. Nu hvor I er blevet kærester, synes du, at det er for kedeligt og overfladisk, men du vil gerne tale med hende i timevis. Det synes jeg er helt ok, jeg er heller ikke selv meget for at sms’er. Spørgsmålet er bare, hvad din kæreste synes. Måske har hun det på præcis samme måde. Den eneste måde, du finder ud af det på, er ved at spørge hende, hvad hun foretrækker; det man også kalder forventningsafstemning.
Tag en snak om jeres ønsker og forventninger
Forventninger er hverken sande eller forkerte, så hvis hun foretrækker mange sms’er og synes, det er kedeligt at tale i telefon i timevis, er det helt ok, det er sådan hun foretrækker, at I skal holde jer i kontakt med hinanden.
Hvis jeres forventninger er meget langt fra hinanden, må I finde ud af, hvordan I begge kan få noget af det, I gerne vil have og finde ud af, hvad I er villige til at give køb på. Det kan være, I bliver enige om kun at tale sammen en halv time dagligt og at skrive godnat til hinanden hver aften, bare for nu at give et eksempel. Hvordan det skal være helt konkret er op til jer. Nogle gange skal man også bare gøre noget, man egentlig ikke har lyst til, men fordi det gør den anden glad, kommer der meget godt tilbage.
Jeg tolker bestemt ikke dit spørgsmål, som om du har mistet interessen for hende – tværtimod. Du vil jo netop gerne tale med hende i lang tid, og det gør du vel ikke, hvis du ikke har varme følelser for hende?
Held og lykke med at finde ud af, hvad der er rigtigt for jer to I jeres forhold.
Mvh
Henrik