Kan han li´ mig eller ej?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er en pige på 13 år, der virkelig godt kan lide en dreng, der er 15. Vi har snakket lidt med hinanden og kender hinanden på en måde, men problemet er, at han er en player og på en måde også flirter med mine veninder. Mig og ham går på folkeskole og når han er i skole og er ved siden af hans venner, kigger han slet ikke eller taler med mig. Måske er det fordi, hans venner er der, for når jeg møder ham uden for skolen, smiler han meget til mig, pga han har meget øjenkontakt til mig. Han inviterer mig nogen gange til hans fodbold kampe og på en måde spiller sej og kostbar, når jeg er i nærheden.

Jeg vil gerne vide, om han kan lide mig eller ej. Hvad tror I? ;)

hilsen Line, 13 år

SVAR:

Kære Line

Tusind tak for dit spørgsmål.

Forvirrende signaler

Du spørger, om han mon kan lide dig. Det er svært at svare på, men der er to meget vigtige ting, som springer mig i øjnene, af det du skriver.

  1. Han er en player og flirter også med mine veninder
  2. Når han er i skole eller sammen med vennerne, kigger han slet ikke på mig.

Jeg tror ikke, det er særlig sjovt for dig at blive behandlet på denne måde af ham, når du gerne vil lære ham bedre af kende. Det at han flirter med dine veninder og med dig gør, at jeg tænker, om han, som du selv skriver, er en player. En player er en som gerne vil have opmærksomheden, men ikke er interesseret i én speciel pige.

Kæreste eller ven? – hvad ønsker du?

Du skriver ikke noget om, om du er interesseret i ham som en kæreste eller bare gerne vil være venner med ham. Det jeg vil råde dig til er at overveje, hvad du gerne vil. Hvis du gerne vil være kærester, så overvej hvordan du ønsker en kæreste skal være overfor dig. Må en kæreste gerne flirte med andre piger end dig og må en kæreste gerne ignorere dig, når det ikke lige passer ham, at du er der?

Jeg kan godt forstå, et du er forvirret, når han samtidig med at han flirter med andre og ignorerer dig, når han er sammen med vennerne også inviterer dig med til fodboldkampene og smiler og flirter med dig.

Sæt grænser for dig selv

Det virker som om han ikke helt ved, hvad han vil. Det er vigtigt, at du viser ham eller måske siger til ham, at det ikke er i orden at lege med dine følelser og jeres venskab på den måde. Du kan vise ham det ved at stoppe med at komme til hans kampe og ignorere, når han flirter med dig, men du kan også, hvis du har modet, sige det direkte til ham, at det ikke er i orden. Men her er det vigtigt, at du selv er afklaret med, hvad du mener om ham og om du ønsker ham som kæreste eller ven.

Fokuser på de gode venskaber

Gode venskaber betyder rigtig meget i din alder, så jeg vil opfordre dig til at bruge tid sammen med vennerne - både piger og drenge. Læse disse artikler om hvad gode venskaber betyderog måske kan du også have glæde af at læse svar til andre i lignende situarioner:

Gode venner

Pigevenner og drengevenner

Er han en "player"?

Bange for at blive såret igen, hjælp, hvad gør jeg?

Forvirret og håbløs forelsket – hvad gør jeg?

Jeg håber, det gav svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive igen.

Du skal huske på, at du er værdifuld og at andre også skal behandle dig sådan!

Med venlig hilsen

Hannah Søvndal