Har de ret i, at han kun er ude på sex?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er en 16årig pige og jeg er lige startet i en ny klasse her sidste uge. Siden mandag (da vi var på introtur) har jeg gået og flirtet lidt med en dreng, vi har det super godt sammen og han krammer mig og alt muligt foran alle, men der er desværre bare en ting, folk siger, han bare vil i "bukserne" på pigerne og så bare beder dem om at skride igen!

Jeg bliver rigtig rigtig ked af det, fordi jeg rent faktisk har følelser for ham og han er den eneste, jeg nogensinde har haft det for... Han skriver rigtig meget og prøver hele tiden på at få min opmærksomhed og holder om mig, får mig til at grine og svømmer med mig og sådan. Ved godt der ikke er gået særlig længe, men vil han kun have sex eller vil han noget mere med det her?

Please håber virkelig på et svar!

Mange hilsner Mal, 16 år

SVAR:

Hej Mal

Jeg synes, det lyder rigtigt dejligt, at du har fået følelser for en dreng og det virker til, at det måske er gengældt. Samtidigt forstår jeg din frustration over, om han virkeligt kan lide dig eller om han bare vil have sex. Jeg ville ønske, at jeg kunne give dig et svar, men den eneste, der ved det, er ham selv. Så spørgsmålet er egentligt: Er du så vild med ham, at du vil løbe risikoen og satse på, at det er gengældt? Svaret på dette spørgsmål, tror jeg, du får gennem at mærke efter, hvordan din mavefornemmelse er og lade tiden gå lidt.

Giv dig rigtig god tid!

For hvis han virkeligt kan lide dig, så er han ligeglad med, hvor meget tid der går, men mister han interessen for dig, så er det heller ikke kærlighed. Jeg ved godt, at det er svært at vente, når man er forelsket, men det er en god måde at passe på sig selv og undgå at blive såret.

Mærk efter hvad du selv vil

Prøv at læse disse artikler, måske kan de hjælpe dig på vej i forhold til, hvad det er, du ønsker med venskabet og et evt. kæresteforhold.

Pigevenner og drengevenner

Trappetanke

Jo tættere jo bedre – med omtanke

Den eneste ene

Jeg håber, I finder ud af, om det skal være jer eller ej og jeg håber, du finder tålmodighed til at give tid og vente.

Venlig hilsen Anne