Hvad skal jeg gøre for at få hende tilbage?
Hej a&e. Er en fyr på 19 år, og er for nylig blevet droppet af min kæreste, som jeg har været sammen med i over et år. Begrundelsen herfor var, at hun ikke synes, hun har de samme følelser for mig mere..
Jeg har prøvet at fortælle hende, at (efter min bedste overbevisning) følelserne i nogle perioder er meget kraftige, mens de i andre perioder måske er svagere. Det mente hun ikke og hun siger også selv, at hun har overvejet det hele meget grundigt og har haft det sådan i et par uger.
Hun går på en efterskole på Sjælland, så vi har stort set kun været sammen i ferier og weekender. Nu har hun så besluttet sig for at blive på efterskolen, indtil hun er færdig d. 25 juni. (hvilket også er fair nok) men det betyder, at jeg ikke kan komme til at snakke ordenligt med hende, før hun kommer hjem..
Jeg elsker hende stadig lige så meget, som jeg plejer og jeg er nærmest villig til at gøre ALT for at få hende tilbage, men hvad skal jeg gøre????? og sådan har jeg haft det, siden jeg blev droppet for cirka 2 uger siden..
Hilsen en såret fyr.

SVAR:
Kære sårede fyr
Tag initiativ til at I får snakket sammen
Det er rigtig svært at få den besked fra din kæreste uden at kunne få det snakket ordentligt igennem. Du skriver ikke noget om, hvor meget tid I har haft til at tale om det eller om det har været en besked, som du har fået pr. telefon eller på skrift. Men det er meget vigtigt, at man får talt det grundigt igennem, når man har været kærester så lang tid, som I har. Det skylder man hinanden. Så det, du først kan gøre, er at invitere hende til at få en grundig snak om, hvordan I hver især har oplevet jeres tid sammen og hvad I ønsker jer af fremtiden.
Hvad byggede jeres forhold på
Det er vigtigt ikke kun at bygge et forhold på følelser, for som du skriver, så kan de være stærkere eller svagere i perioder. Selvfølgelig er følelser vigtige og det giver ikke mening i længden at være kæreste med en person, som man ikke har følelser for. Det som du måske kan overveje er, hvorfor du holder meget af din kæreste og så fortælle det til hende. Det kan være sådan noget som personlighed, udseende, meninger/holdninger til livet eller ting, som I kan lide at gøre sammen. Efter et år er det ikke unaturligt at den første forelskelse er blevet mindre og så må de andre ting betyde så meget, at man bliver ved med at holde sammen.
Så du kan altså forberede dig på samtalen med din kæreste ved selv at finde ud af, hvad du synes, I har at bygge jeres forhold på, bortset fra følelser og så udfordre hende til at gøre det samme. Hvis hun ikke vil mødes med dig og snakke om det, så kunne du sende et brev til hende, hvor du fortæller om, hvordan du ser på det forhold, I har haft. Det kan godt hjælpe dig til at komme videre.
Få evt. mere inspiration ved at læse forskelligt her på siden:
Forelskelse – en fantastisk følelse
Kærlighed og forelskelse
Kærlighed i praksis
Den eneste ene
Elsker jeg ham eller har jeg bare vænnet mig til ham?
Skal jeg være forelsket før jeg kan begynde at elske ham?
Men jeg håber, at I kan mødes, når hun er færdig på efterskolen og få talt tingene godt igennem.
Hilsen Brian Christensen