Er jeg stadig Guds barn, hvis jeg får lavet brystimplantat operation?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er en pige på 18 år, og jeg har slet ingen bryster, selv en A-skål er for stor :( Jeg overvejer meget at få en implantat operation (kun lidt større en b-c skål), men grunden til, at jeg ikke bare får mig en operation, er fordi, at jeg ved, vi alle sammen er perfekte, som vi er, og at Gud ser os alle sammen som perfekte, det er ham, som har skabt os.

Så til mit spørgsmål. Selvom jeg får mig en brystimplantat operation, vil jeg så altid være et af Guds barn, og komme i Hans rige? Det er min største frygt, at jeg ikke skal komme (hvis jeg ændrer på hans skaberværk af mig), fordi jeg elsker Ham så højt.

Håååber I vil svare mig

Erlingsdatter, 18 år

SVAR:

Kære Erlingsdatter

Tak for dit spørgsmål, som rører ved noget meget grundlæggende i dit syn på dig selv.

Du skriver, at din største frygt er, at du ikke kan komme til Gud. Men du skal vide, at uanset hvad vi gør, siger eller tænker, så kan vi altid, altid komme til Gud. Jesus har selv sagt: ”Den, som kommer til mig, vil jeg aldrig vise bort” (Johannesevangeliet 6,37b i Bibelen). Det betyder, at Guds kærlighed til os er ubetinget og aldrig kan rokkes. Vi behøver aldrig tvivle på, om Gud vil have med os at gøre, for det vil han altid.

Som du ganske rigtigt skriver, så er hvert enkelt menneske skabt af Gud og det er vigtigt at se på sig selv i lyset af den sandhed. Når vi ser os selv ind i spejlet, så kan vi godt have tendens til at se ekstra kritisk på os selv og får øje på de ting, som vi kunne tænke os var anderledes. Så er det rigtig godt at kunne ranke ryggen og sige til sig selv; at jeg er den, jeg er og det er godt nok. Der er jo ingen af os, som er perfekte eller lever op til enhver ideal af skønhed, men det er heller ikke nødvendigt for at være elsket. Vore nærmeste (forældre, søskende, kæreste/ægtefælle) elsker os ikke, fordi vi ser ud på en bestemt måde, men kender dét som er bag ved det ydre.

Perioden fra 12-18 år den normale periode, hvor bryster udvikler sig. Derfor er mit råd til dig, at du ikke som 18-årig får foretaget en operation, da du er meget tæt på den periode, hvor man normalt stadig udvikler sig. Det kan jo godt være, at du blot er meget sent udviklet. Men hvis du på et senere tidspunkt vælger at få foretaget en operation, så bed Gud give dig vished i hjertet, om det er det rette og søg gode venners råd om det. Men uanset hvad, så kan du vide, at du er Guds barn, for det er enhver, som vil tro og tjene Ham.

Hilsen Brian Christensen