Er jeg homoseksuel eller biseksuel eller noget andet?

Vis spørgsmål

Er i tvivl, om jeg er homoseksuel eller biseksuel.

Er det normalt?

Dreng, 12 år

SVAR:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål.

Normalt at være usikker

Jeg kan forstå, du har hørt, at man kan være homoseksuel eller biseksuel eller noget helt andet. Og det har skabt tvivl hos dig, om du kan være det ene eller andet.

Det er helt normalt at være usikker på sig selv og sin seksualitet i din alder. Det er sjældent, at én på 12 år helt uden tvivl kan sige om sig selv: “Jeg er homoseksuel.” Din seksualitet er sandsynligvis først ved at vågne, så det er meget normalt at være i tvivl. Det vigtigste er, at du er dig som den dreng du er! Hvad andre går og siger, du er, skal du ikke tage til dig.

Gode venner er vigtige

Jeg håber, du kan lide at være sammen med både piger og drenge. Det er vigtigt, at du har nogle gode drengevenner, som ikke driller dig, og at du også har det godt med pigerne. Vi har alle brug for at være sammen med kammerater af begge køn.

Forhåbentlig er der også nogle voksne i dit liv, som du kan snakke med og få støtte fra. Alle har brug for nogle at se op til for at kunne finde vores plads i livet. Prøv at bruge mest tid sammen med de mennesker, som du bedst kan lide at være sammen med, og som respekterer dig for at være lige den du er. Det vigtigste for dig nu er, at du har gode venner. Så skal du nok finde ud af din seksualitet efterhånden.

Måske kan du få noget ud af at læse artiklen Homoseksuel eller bare anderledes?

Og til sidst: Fordi AdamogEva.dk er en kristen side, og da jeg er præst, ønsker jeg for dig, at Gud må hjælpe dig til at finde dig selv i alle de mange ‘stempler’, andre kan sætte på os.

Bedste hilsner
Peter