Drømte at vi var sammen - har jeg givet slip på noget vigtigt?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg en dreng på 13, der mødte en engelsk pige på en ferie. Vi blev mega gode venner. Et år efter blev vi kærester og sådan, men så skete der en masse lort og så var det jo slut...

Hun blev kærester med en der hed Paul som er en mega fed fyr og vi blev venner :) Men hun slog op med ham. Jeg hjalp ham ud af det, men han ku ikke leve uden hende, så han ville dræbe sig selv, men jeg fik ham talt fra det.

Vi er stadig venner Paul og jeg, men så fik jeg en dum drøm, hvor jeg tog til England og skulle være sammen med pigen, hvor hun var den eneste, jeg kunne være sammen med for evigt. Vi fik et barn, det var en pige (det skal lige siges, at i drømmen var jeg også 13'). Og da jeg holdt det barn i drømmen havde det hendes ansigtstræk og mit hår..

Hun var det bedste i mit liv, men så vågner jeg uden det barn og uden pigen. Jeg er bare så træt af det, savner hende virkelig, tror jeg har smidt et vildt godt liv i skraldespanden... Jeg er klar til at droppe alt for hende og det barn og få det, som jeg så i drømmen...

Hilsen Dan, 13 år

SVAR:

Kære Dan

Det er meget naturligt, at man drømmer. Det gør de fleste mennesker hver nat. Man sige,r at det er en måde, vi bearbejder ting på. Jeg tænker din drøm er et meget godt spejl på der, hvor du er i livet. Du er teenager. Du er glad for pigen og du har været viklet ind i at hjælpe hendes kæreste. Jeg er ikke helt klar over, om det meste er sket over nettet, fordi hun er fra England.

Efter drømmen beskriver du store følelser omkring kærlighed og det at få et barn sammen er et meget konkret billede på et stabilt kærlighedsforhold.

Og det at finde en sød kæreste og drømme om at få børn og alt det der hører til, er en del af det at være teenager.

En drøm kan føles så virkelig, at man faktisk bagefter føler tomhed og føler, at det bare må være, som det var i drømmen.

Jeg vil gætte på, at når du læser dette svar, så har du allerede fået det anderledes.

Når man er 13, er man alt for ung til at planlægge så fast et parforhold og planlægge børn, så på den måde er din ønskedrøm et billede på, hvad du kan drømme om engang. Men derfor kan du jo godt holde forbindelsen med hende, og se om jeres forhold eller venskab kommer til at udvikle sig med tiden.

Venlig Hilsen

Steen Kruse