Kan godt lide en pige – hvad skal jeg gøre?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er som sagt en dreng på 14 år og går til atletik. Jeg kan rigtig godt lide en pige, som jeg træner med og som er lidt ældre. Men hendes bedste veninde ved, jeg godt kan lide hende.

Jeg har et godt forhold til hende, jeg kan lide, men det er aldrig hende, som skriver til mig, det er altid mig, der starter med at skrive. Det er noget andet, når vi snakker, der kan hun godt starte samtalen.

Men hvad skal jeg skrive til hende? I det hele taget, hvad skal jeg så gøre?

Mads, 14 år

SVAR:

Hej Mads

Du stiller et par spørgsmål, som jeg vil forsøge at hjælpe dig på vej med. Det lyder til, du har en god fritidsinteresse, som du deler med andre, og at I har et godt forhold til hinanden der, det er da dejligt.

Giv dig god tid

Det er helt almindeligt, at du også kan gå hen og blive glad for en anden på holdet, når I tilbringer så meget tid sammen.

Efter det, du beskriver, tror jeg, at du bare skal nyde tiden sammen med pigerne og så vær afventende og mærk efter, om du får mere varme følelser for en af dem, og hvis det viser sig, så sats dit krudt på hende. Brug tid på at lære hende bedre at kende som en god ven i første omgang. Måske kunne I også lave andet sammen end at gå til atletik. Hvis I kender hinanden bedre, bliver det måske også naturligt at skrive sammen.

Nyd vennerne

Husk at nyde venskaber, dem skal du bruge tid på, medens du har dem. Det´, at ha en kæreste, kan for nogen tage helt overhånd, så de helt "glemmer" vennerne.

Gode venner

Pigevenner og drengevenner.

Du har ungdomstiden foran dig, gør du dig blot nogle tanker og overvejelser, så du er klar til de udfordringer, du møder fremover.

Klikker du lidt rundt på siden, vil du se, at mange har stået i lidt samme situation som dig. Her er et og du kan selv finde flere:

Forelsket og flirter - hvorfor svarer hun ikke?

Hilsen Jytte Haven Nørgård Familieplejer