11 år og forelsket - hvordan finder vi sammen?
Hej. Jeg er totalt forelsket i en pige på min alder. Vi er begge to stort set forelsket i hinanden - det eneste er at vi bor to vidt forskellige steder i Jylland ...
Vi skal måske mødes her en dag; men mit spørgsmål går mest ud på: "Hvordan kan vi finde sammen?" Jeg ved godt selv, at det nok ikke er muligt at finde sammen; men at leve uden hende vil være det samme som at leve uden noget som helst ... Håber, jeg kan få hjælp.
Fra dreng, som er håbløst forelsket, 11 år

SVAR:
Hej dig, som er håbløst forelsket
Det lyder, som om du har fundet en rigtig sød pige, som gengælder dine følelser. Nu ved jeg ikke helt, hvad der ligger i ordene ”stort set forelsket” – er det, fordi du ikke direkte har snakket med hende om lige netop det?
Det er nogle store og flotte ord, du bruger, når du skriver, at du ikke kan leve uden hende. Det er skønt at være forelsket.
Dyrk venskabet
Inden I lover hinanden en hel masse, så er det rigtig godt at lære hinanden godt at kende. Finde ud af, hvad I godt kan li' at bruge jeres tid til – er det sport, er det film (hvilke film – se nogle film sammen), er det måske noget helt andet?
Snak med hinanden om, hvem I er og hvad I drømmer om og tænker om fremtiden.
Kort sagt – lær hinanden rigtig godt at kende, bliv bedste venner og gøre nogle af de ting sammen, som I synes er sjove.
På den måde kan det blive muligt, at I kan mødes og jeres forhold evt. kan udvikle sig; men det vil være godt at spørge sig selv og hinanden om, hvor langt I ønsker at gå i jeres forhold, og så være tro over for hinanden i det.
Der skal jo to til et forhold.
Jeg vil også til sidst sige, at 11 år er en meget ung alder at binde sig til en kæreste. Måske er det ligeså meget en rigtig sød, sjov og hyggelig veninde, du har brug for? Det er nemlig rigtig godt at have både drengevenner og pigevenner.
Prøv at læse artiklen Drengevenner og pigevenner og svaret Savner en at holde af - hvad kan jeg gøre?
Jeg ønsker dig alt godt i din fremtid.
Kærlig hilsen
Ruth