Stærke følelser for begge - hvad gør jeg ved min forvirring?

Vis spørgsmål

Har brug for jeres hjælp, eller jeg vil gerne høre jeres mening, for jeg er så forvirret, at det halve kunne være nok...

Jeg har haft noget med en for 5 måneder siden, og ja det endte ikke så godt. Jeg var hele tiden ked af det, fordi jeg var så ulykkelig forelsket i den her person, men han ville hellere tulle rundt med andre... så en dag sagde han, at han synes, at vi bare skulle være venner.

Men så her i går, spurgte han, om han ikke måtte komme ud med nogle ting, jeg havde glemt, og da han så kom, snakkede vi meget og ja, han siger, at han hel vildt gerne vil have mig tilbage, og sagde undskyld for at have været en nar, og han siger, at han har forandret sig, men ja... jeg har stadig meget stærke følelser for ham.... men det er bare det, at jeg har fået noget med en anden nu, og ja, han er noget så sød ved mig og behandler mig godt, og når jeg er ked af det, trøster han mig..... men ja, tror jeg lige godt kan lide dem, på hver sin måde.

Det, jeg elsker ved ham, jeg har nu, er, at han er så sød ved mig og fortæller mig, hvor dejlig jeg er og sådan, og det, jeg elsker ved ham den anden, ved jeg faktisk ikke, for han er en nar... men jeg er stadig vildt forelsket i ham:(

Louise, 18 år

SVAR:

Kære Louise

Du er forvirret og vil gerne have hjælp og høre vores mening (her bliver det min, da jeg har fået lov til at svare dig). Du er vildt forelsket i din eks, men er kæreste med en anden. Og holder af den ene, fordi han er god ved dig, og er forelsket i den anden, selvom du kalder ham en nar.

Jeg har taget nogle væsentlige sætninger fra dit brev, du skriver:

Om din ekskæreste:

”Jeg var hele tiden ked af det…. men han ville hellere tuller rundt med andre...”

”Han siger, han har forandret sig - på 5 mdr - og vil gerne have mig tilbage…”

”Det, jeg elsker ved ham, ved jeg faktisk ikke, for han er en nar... men jeg er stadig vild forelsket i ham:( ”

Om din kæreste

”Min kæreste, han er noget så sød ved mig og behandler mig godt, og når jeg er ked af det, trøster han mig. Det, jeg elsker ved ham, jeg har nu, er, at han er så sød ved mig, og fortæller mig, hvor dejlig jeg er og sådan.”

Hvem vil du vælge???????

  • en der er sød ved dig, gør dig glad og har omsorg for dig, eller
  • en nar, som gør dig ked af det, og vælger dig fra til fordel for andre

Måske er din eks mere populær, spændende, smart eller noget helt andet, og det vækker dine følelser. Dine følelser er du ikke herre over, de kommer, når det passer til dig i situationen, men du vælger selv, hvordan du handler på dine følelser, også når det er følelsen ”forelskelse”.

Jeg tror, du ved, hvem af dem, der er bedst for dig. :-)

Hvem af dem kunne du tænke dig at leve sammen med resten af dit liv?

Læs også svaret til en anden i lidt samme situation: Mere forelsket i eks end min kæreste - hvad gør jeg?

Hvis du forsat er i tvivl, så må du gerne kontakte mig igen.

Med kærlig hilsen

Birgit