Jeg er forelsket, men ved det ikke vil gå med os. Hvad skal jeg gøre?

Vis spørgsmål

Hej Eva & Adam.

Jeg er en dreng på 18 år, som længe har gået og kigget efter denne pige. Jeg ved, hun også har kigget efter mig, og mange af mine venner mener bare, at jeg skal gøre noget ved det.

Jeg har fået bekræftet af nogle fælles venner, at hun også kan lide mig tilbage.

Problemet ligger i, at jeg ved, det ikke vil gå imellem os.

Bl. a. er der nogle af hendes venner, jeg overhovedet ikke kan holde ud, og omvendt er der også nogle af mine venner, som hun overhovedet ikke kan klare.

Udover det har vi virkelig mange forskellige synspunkter og ting, vi vil, som bare gør, at jeg ved det ikke vil holde i det lange løb.

Trods det kan jeg virkelig stadig godt lide hende, og noget siger mig alligevel, jeg skal give det en chance, selvom jeg er 90% sikker på, det ikke vil holde.

Det skal nævnes, at jeg har ventet i flere måneder, før jeg skrev dette spørgsmål for at sikre mig, det ikke bare er et lille crush jeg har, og hver gang vi ses, bliver jeg bare mere og mere vild med hende.

Hvad skal jeg gøre? Håber at høre fra jer.

Med venlig hilsen T, 18 år

SVAR:

Hej T

Tak for dit spørgsmål, som du tydeligvis har grublet over i længere tid.

Mit umiddelbare svar vil være, at du skal glemme hende, når der netop er så meget, der taler imod, at det kan blive til noget! Hvis du allerede nu kan mærke, at dette svar ikke var det, du håbede på, så skal du ikke følge det :)

Følelser er ikke til at styre

Lige præcis følelser er ikke til at argumentere med; de har deres egen vilje og vil ikke lytte til fornuft. Forelskelsen sætter ind, når vi bliver fascineret af et andet menneske. Man opdager noget, der betager, og som man gerne vil være en del af. Sådan som du har beskrevet dit dilemma, får jeg indtryk af, at du er betaget af denne pige og gerne vil være sammen med hende, selvom du kan se mange udfordringer i vennegrupper og holdninger.

Alle par har forskelligheder

Mange par oplever tidligt i deres forhold, at der er forskelligheder og kompromiser, de bliver nødt til at indgå med fokus på ønsket om, at de gerne vil være sammen. Måske er I to særligt heldige, fordi I på forhånd kender til mange af de mulige kompromiser, I bliver nødt til at indgå.

Tal med pigen

Hvis du skal blive klogere på, hvad et muligt forhold til denne pige vil indebære, bliver du nødt til at snakke med hende om det. Fortæl hende om dine overvejelser og usikkerhed på, om dette kan lykkes.

Du kan måske få flere input ved at læse artiklerne Slå koldt vand i blodet  og Jo tættere jo bedre – med omtanke

Pas godt på dig selv.

De bedste hilsner
Filip Smidt