Jeg bliver alt for hurtigt forelsket, tror jeg - kan I råde mig?
Heej Adam og Eva, jeg er virkelig i krise, for det begynder at gå ud over mit humør, og jeg vil meget gerne have mig et ordentlig forhold denne gang.
Jeg oprettede en profil på et internet site, og det gav fin pote. Mange piger skrev, flotte og søde, men der var en speciel pige, der skrev til mig, som faktisk også boede tæt på mig, hvilket jeg synes var ret fedt. Vi skriver rigtig meget sammen, men hun vil ikke være sammen med mig endnu.
Hun vil gerne have, jeg kommer i byen, og hun vil gerne være sammen med mig, der skal bare være en veninde. Det er forståeligt, det klart at hun gerne vil lære mig at kende, inden vi tager i biffen og sådan. Jeg undrer mig bare over, for alle de piger, jeg har haft med at gøre, de var meget mere parate, dvs de ville være sammen med mig efter en uge, og nu er der gået 3 ugers tid, og når jeg ikke er vandt til det, så begynder jeg at tænke, om hun overhovedet har interesse i mig.
Jeg synes, det er svært at give tid, jamen hvor lang tid skal hun have? Vil jo gerne vise hende, hvem jeg er, når jeg kommer ud at spise med hende eller lign, det synes jeg ikke rigtig, jeg kan gøre over en sms.
Er så glad, når jeg skriver med hende, hvordan kan man vise, at hun ikke skal frygte noget?, for jeg er en person, der aldrig kunne finde på at gøre min pige noget!
Kan også være jeg er alt for desperat, jeg ved det virkelig ikke? Derfor håbede jeg på lidt gode råd fra jer af.!
På forhånd tak!.
M, 23 år

SVAR:
Kære M
Mange tak for din mail til AdamogEva.dk
Jeg synes, det er rigtig flot, at du vælger at tage dine problemer alvorligt ved at søge en løsning – netop ved at skrive til AdamogEva.dk
Forventninger
Når du skriver, at hun ikke vil være sammen med dig endnu, er jeg i tvivl om, hvad du præcis mener. Er det bare det at være alene sammen med hende, så I kan sidde og snakke uforstyrret, eller mener du samværet skal være af mere intim/seksuelt art? Det kan handle rigtigt meget om den forventning, du har, men også den forventning, hun har.
Der kan være flere svar på, hvorfor hun ikke bare vil være sammen med dig i løbet af en uge, som du har erfaring for hos andre. En mulighed kan være, at hun har haft dårlige erfaringer fra tidligere forhold. Eller hun er måske lidt mere tilbageholdende af natur.
Måske handler det om, at hun gerne vil passe på sig selv og dig, og at hun ønsker et mere stabilt forhold. Hun vil måske gerne lære dig rigtigt at kende for at se, om det skal være jer. For at vurdere, om hun ønsker et mere tæt forhold/venskab.
Vigtigt første skridt
Du skriver, at det kan være svært at lære hinanden at kende over sms. Jeg tror, det handler rigtig meget om, hvad I skriver om. Hvad I deler med hinanden. Jeg er enig i, at sms ikke er den bedste måde at kommunikere på, når man ønsker at skrive længere beskeder. Da er det jo noget mere anvendeligt med et større tastatur.
Man kan give rigtig meget af sig selv ved at sætte ord på de tanker, man har, eller spørge den anden, hvad hun tænker du om det, jeg lige har fortalt? Fortæller om, hvad det er, der optager mig. Hvem er jeg, og hvad kommer jeg fra? På den måde kan man fint lære hinanden ret godt at kende.
Det er selvfølgelig noget anderledes end at være fysisk sammen med den anden, sidde over for hinanden og kunne se den umiddelbare reaktion hos hinanden.
En anden mulighed er også at Skype med hinanden, hvor I både kan se og snakke med hinanden. Det kan måske være et skridt i retning af at være sammen uforstyrret; godt nok ikke i samme rum, men her kunne den tryghed måske udvikles, som hun har brug for.
Afklar jeres ønsker
Det kan også handle om, at det forholder sig, som du skriver; nemlig at hun ikke har den interesse, som du håber på. Har du spurgt hende om, hvad årsagen er til, at hun ikke er klar til at være alene sammen med dig?
Du skriver, at du gerne vil have et ordentligt forhold denne gang. Hvad er et ordentligt forhold for dig? Er det noget, du har snakket med hende om?
Ud fra din henvendelse har jeg indtryk af, at du ønsker at indlede et kæreste-forhold. Måske læser jeg noget, du ikke mener? Tror du, at hun har samme intention, eller ønsker hun nærmere et venne-forhold?
Hvorvidt du er for desperat, er svært for mig at sige ud fra det, du skriver. Måske, hvis dine tanker kredser om at komme i et forhold meget af din tid.
Jeg håber, det kan være med til at give dig nogle ideer, til hvad du vil gøre.
Prøv også at læse disse artikler:
Et trin ad gangen er det mest sikre
Netdating - nøglen til kærlighedens port
Mange hilsner
Dennis