Er fyren fra Tinder interesseret i mig, eller bruger han mig bare?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg er rigtig meget i tvivl, om den fyr jeg er begyndt at ses med er interesseret i mig eller ej. Jeg valgte at give Tinder et forsøg og begyndte at skrive med den her fyr. Vi blev hurtigt enige om, at det var bedre, at vi mødtes. Han kom så hjem til mig en lørdag aften og blev til dagen efter. I løbet af den aften fik vi kysset, puttet, og tingene udviklede sig. Siden den aften har vi skrevet hjerter til hinanden osv., men der går nogle gange rigtig mange timer, hvor jeg ikke hører fra ham. Jeg ved, han arbejder rigtig meget og bruger meget tid på hans interesser og venner.

Han virker til at være en skidesød fyr, men er rigtig meget i tvivl, om han bare “bruger en” eller hvad man skal sige. Altså, når vi er sammen, er det skidehyggeligt, men der er ikke så meget af det her med kys og kram. Det kan også godt være, det bare er mig som person, der hurtigt udvikler følelser for folk. Altså vi har snakket om mange personlige ting osv. men er meget i tvivl, om han mener det seriøst eller ej. Vi snakker i telefon stort set hver dag; han plejer at ringe, når han er på vej hjem fra arbejde, kalder mig kælenavne osv.

What to do? Er det for tidligt at spørge, om det her er seriøst eller ej? Jeg er også bange for at ødelægge det, hvis jeg går for hurtigt frem.

S, 25 år

SVAR:

Kære S

Tak for dit brev. Det er altid spændende at lære et nyt menneske at kende, og samtidig giver det god mening, at man bliver lidt usikker. Du skriver, at I ofte snakker i telefon og har snakket om mange personlige ting. Det lyder til, at I er i en god proces med at lære hinanden at kende.

Snak med ham

Du fortæller, at du er bange for at ødelægge det mellem dig og ham. Samtidig virker det til, at du har brug for at få det hele mere afklaret, så du kan slappe af i den relation, du er ved at bygge op med ham.

Den eneste måde du kan finde ud af, hvad han tænker og vil, er at snakke med ham om det. I første omgang kan du fortælle ham, at du synes, han er dejlig og sød, og at du nyder at bruge tid sammen med ham og lære ham bedre at kende. Så kunne du spørge fx sådan her: “Jeg er lidt nysgerrig på, om du tænker noget af det samme?” På den måde kan du høre, om I er “on the same page”, altså om han har det på samme måde. Du må tro på, at han giver dig et ærligt svar.

Du skriver, at du har svært ved at læse, om han vil noget seriøst eller ej. Jeg ved ikke, hvad du tænker på med “seriøst”, men på dette tidspunkt i jeres relation tænker jeg, at seriøst kan betyde, at han også er interesseret i at bruge mere tid med dig og lære dig bedre at kende stille og roligt.

Stille og roligt frem

Jeres relation er stadig ny, og det giver rigtig god mening, at du bliver usikker på ting. At være usikker på en anden er en del af at begynde i et nyt forhold og faktisk også noget af det, der gør det spændende. Brug god tid i den her fase, hvor I deler liv og lærer hinanden at kende.

Giv ham plads til de interesser, han har, og giv dig selv plads til at være sammen med dine venner og dyrke dine egne interesser. Det er godt og sundt at have nogle interesser ud over relationen mellem jer to.

Desuden skriver du, at I har haft noget fysisk kontakt: kys, putte og at ting udviklede sig. Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med, at ting udviklede sig, men min erfaring er, at jo mere fysisk man er med en anden, jo flere følelser kommer i spil, og man kan blive endnu mere usikker og forvirret.

At være intim med en anden person bringer mange følelser frem og kan gøre en usikker på, som du selv skriver, om den anden bare “bruger en”. Så også her vil jeg anbefale at tage det stille og roligt, og det kan man godt, også selvom man evt. allerede er gået langt. Sæt ord på det over for ham: At du godt kan lide ham og gerne vil gå langsomt frem på alle områder.

Måske kan du bruge nogle af vores artikler som inspiration til at finde ud af, hvad du ønsker af jeres forhold, og hvad du gerne vil tale med ham om:
Hvordan lærer du din kæreste at kende?
Ridderen på den hvide hest
Værd at vente på

Jeg håber, I får en god snak, hvor I begge to kan være åbne og ærlige.

Jeg ønsker dig alt godt fremover.

Med venlig hilsen
Mary