Ingen hår under armene - er der noget galt?

Vis spørgsmål

Hej.

Jeg er en pige på 18 år. Jeg er bange for, at der er noget galt med mig, da jeg kun har meget små lyse dun under armene. Er der noget galt med mig?

Pige, 18 år

SVAR:

Kære Pige

Nu er det ikke mange oplysninger, du giver.

Hvis du er bange for, at du ikke udvikler normale kønstræk, siger man normalt, at piger skal have påbegyndt brystudvikling og hår i skridtet og under armene inden 13-års alderen, men det hedder PÅBEGYNDT, så der kan gå flere år, før udviklingen er færdig. Fx er brysterne først færdigvoksede omkring den alder, du har nu, endda nogle gange senere.

Dine hårs farve afhænger også af din egen hårfarve.

Håber det var svar nok

Hilsen
Mette M. Aabenhus