IKKE IGEN! - var lige kommet videre - hvad gør jeg?
Hej, jeg skrev ind for noget tid siden og I hjalp mig meget, som jeg selv skrev, jeg ville stoppe nu og det gjorde jeg. Du kan lige læse det, vi havde skrevet om, sådan så du er helt med (Se linket nede i svaret)
Nå, men altså jeg ville ikke mere; men inden jeg fik sagt det til ham, var han rigtig led til en fest ham drengen min ''x-bolleven''. Han ville ikke snakke med mig og det skabte stort drama og det plejer jeg ikke at være med i sådan noget. Han fik mig til at græde, han kaldte mig luder og alt muligt ondt og der var ingen grund til det, det sagde han selv. Men han sagde, at han havde fundet en anden pige nu og det accepterede jeg så.
Nå men vi snakker slet ikke sammen mere. Og jeg er ved at være kommet videre. Men det, jeg rigtig gerne vil have hjælp til, er, at så hans bedsteven tog mig til side igår til en fest (min ''x-bolleven'' var ikke med til den fest) Og han fortalte mig, at han kender ham rigtig godt og han kan ikke lide en anden pige, det er bare noget, han siger. Og han sagde, at jeg skal kæmpe mere for ham og jeg skal snakke med ham. For jeg er rigtig godt til ham. og han siger, at jeg skal tage kontakt til ham. Men seriøst, jeg bliver jo bare såret igen.. og hvad skulle jeg sige til ham? Han vil jo ikke engang snakke med mig og han behandler mig dårligt, hvis jeg skriver til ham. Han havde sagt til en pige, at jeg skrev til ham hele tiden og kunne ikke lade ham være. Men det gør jeg ikke, jeg skriver ikke til ham.
Men pleease hjælp mig og svar mig på :
Hvad skal jeg gøre? Det kører rundt i mit hovede hele tiden nu, og jeg var lige kommet videre! Men ikke mere.... og hvad skulle jeg sige til ham, hvis jeg skulle snakke til ham?
Hilsen Hansen, 16 år. Plz svar hurtigt, det er nu, jeg har brug for jer søde mennesker! :)

SVAR:
Kære Hansen
Jeg har læst dit spørgsmål, men også læst de tidligere spørgsmål og svar: Hvorfor bliver han ved, når han kun ønsker sex?
Du har fået nogle rigtig gode svar, som du kan læse igennem mange gange.
Men i forhold til denne helt konkrete situation, har du en mavefornemmelse selv, der får dig til at sige ”IKKE IGEN!”. Jeg tror, du selv har dit eget dybfølte svar her. Men du søger støtte til dit valg, og måske kan jeg give dig lidt der.
Før du sagde stop, var han meget led ved dig. Han har talt usandt om dig til andre. Måske sagde han også noget til dig, der ikke var sandt. Der var ikke gensidig tillid og respekt mellem jer.
Jeg tror, at hvis I skal have noget sammen igen, må det begynde som et nyt venskab helt nede fra bunden, hvor man respekterer hinanden. Tillid er meget vigtigt. Det er ikke nok, ”at du er god for ham”. I skal tilsammen være gode for hinanden. I skal ville hinanden det bedste. Som minimum kunne en forventning være, at han vil dig så meget, at han selv henvender sig til dig for at få en åben og ærlig snak.
Indtil da synes jeg, du skal holde fast i din beslutning om at stoppe forholdet.
Med venlig hilsen Margit