Skriver på facebook og vil have sex - hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Hej adam og eva. Jeg har et kæmpe problem. Det er fordi, at jeg skriver sange og spiller guitar og går helt vildt meget op i det, og jeg er lige kommet over på en anden skole (jeg går i 7.) og så er der, de her piger fra 9., som er helt vilde med mig og min musik.

Det er nogle vildt søde piger og så var jeg så en tur i kbh med dem, det var ret skægt, jeg har været sammen med dem et par gange før, men da jeg så kom hjem, tjekkede jeg lige facebook og der havde alle de der piger skrevet, at de kom sammen med mig. Det syntes jeg var lidt underligt, men da jeg så kom i skole om mandagen, fandt jeg så ud af ,at de der piger godt ville have sex med mig :(

Please hjælp mig, jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre :(

Mig, 14 år

SVAR:

Kære ”Mig”

Jeg kan godt forstå, at du i første omgang bliver smigret af, at pigerne viser interesse for dig. Men det lyder som om, du senere i forløbet føler at pigerne træder over din grænse.

Mit bedste råd til dig er, at fortælle dem tydeligt, at de er gået for tæt på og har skrevet om noget på facebook, som du ikke bryder dig om. Om du gør det face-to-face (hvilket altid er det bedste) eller skriver en besked til dem, må du vurdere. Men lad endelig være med at skrive på væggen eller andre steder, hvor det er offentligt.

Og i øvrigt – pas på dig selv! Overvej om pigerne i virkeligheden er interesserede i dig, eller om de bare ønsker selv at fremstå interessante, og på den måde udnytter, at du bliver smigret af deres opmærksomhed.

Venlig hilsen

Benjamin Hougaard