Ignoreret i 3 uger af kæreste - hvad betyder det?
Hej. Jeg var i et langdistanceforhold, det skete meget hurtigt og vi var ikke rigtig vant til hinandens type, fordi ingen af os forventede, det ville ske, efter vi mødtes og vi altid havde gået efter nogle andre typer. Vi så hinanden meget ofte i en månedstid. Derefter ville hun have plads eller pusterum.
Der begyndte så at gå et stykke tid, før hun sendte sms, om det havde ændret noget, at vi havde pause og jeg sagde, det ændrede intet, men så begyndte der at gå lidt over 3 uger og vi havde ikke set hinanden i omkring 2 måneder. Så jeg tog beslutning om at slå op med hende, uden at jeg nogensinde fik kontakt til hende og jeg har stadig ikke hørt fra hende i et stykke tid efter, hun har stadig nogle få ting af mine.
Så jeg ville gerne vide, om hendes opførsel var normal, bare at ignorere mig sådan og hvad kan det betyde, hun stadig har nogle af mine ting?
Hilsen den fortvivlede, 20 år

SVAR:
Hej ”fortvivlede”
Du fortæller, at du har truffet en pige, som du har haft et langdistanceforhold til i en måneds tid. I denne periode så I hinanden ofte, men så pludselig ville hun gerne have en pause og siden da, hørte du ikke ret meget fra hende. Da det havde stået på et stykke tid slog du op med hende.
Sig tingene som de er, det er alle bedst tjent med
Du stiller 2 spørgsmål:
1. Er det normalt, sådan bare at holde med at kommunikere og ignorere en anden?
Det kommer lidt an på, hvad du mener med ’normalt’.
Hvis du mener, om det er noget, som andre også oplever, så er svaret ja. Der er nogle mennesker, som kan finde på bare at afbryde dialogen med en anden, uden at begrunde hvorfor. Måske er det fordi, de er konfliktsky og ikke har lyst til at fortælle sandheden. Så synes de, at det er nemmere, bare at lade det løbe ud i sandet og lade som ingenting.
Hvis du med ’normalt’ mener, om det er i orden at opføre sig på den måde, så mener jeg helt klart nej. Det synes jeg ikke, det er. Når dialogen bare stopper lige pludselig, så står man der og ved slet ikke, hvad der sker. Det føles meget mærkeligt. Derfor synes jeg, man bør melde klart ud, hvis man ikke længere ønsker at have noget med en anden person at gøre, som man ellers ofte havde kontakt med. Alt andet, synes jeg, er respektløst. Jeg synes ikke, det er i orden, at hun har behandlet dig på den måde.
2. Hun har stadig nogle af dine ting og du spørger, hvad det skal betyde.
Jeg tror bare det bekræfter det, jeg skrev under punkt et, at hun er en person af den type, som ikke bryder sig om konflikter. Derfor har hun slet ikke lyst til at kommunikere med dig eller aftale med dig, hvordan og hvornår du skal have dine ting igen. Hun håber ligesom, at det hele bare ”forsvinder” af sig selv. At hun bare kan glemme dig og ignorere dig og så er alt ligesom før, hun traf dig. Jeg tror, det er derfor, at hun ikke har afleveret dine ting. Jeg tror ikke, at det er fordi, at hun på en eller anden måde alligevel føler en tilknytning til dig. Det, synes jeg, lyder utænkeligt, ud fra den beskrivelse du har givet.
Hun er på vej videre i sit liv, det må du også
Konklusionen for mig er, at du nok må acceptere, at du ikke skal forvente mere fra hende. Hvis du gerne vil have dine ting, så må du selv gøre det, der skal til, for at få fat i dem. Hun virker ikke længere til at være interesseret i dig og er tilsyneladende på vej videre i sit liv uden dig. Sådan ser det ud for mig.
Det er lidt trist, at der findes mennesker, som behandler andre sådan, men det er virkeligheden. Det tror jeg ikke, du kan gøre meget ved.
Jeg håber, du fik svar det på det, som du gerne ville og ellers er du selvfølgelig velkommen til at skrive til os igen.
De bedste hilsner fra Benny