Hvorfor så lille penis - kan det skyldes overvægt?
Hej, jeg er en dreng på 14 år, der har et bogstavelig talt ''Lille'' problem: Min penis. Den er 3 CM i slap og 6 CM i stiv. Det kan da ikke være rigtigt?
Jeg tør ikke gå i bad efter idræt pga. mit såkaldte LILLE problem. Jeg vil helst ikke involvere mine forældre, da det også er pinligt :I.
Nå men så har jeg også et andet problem, når den så er stiv, kan jeg ikke trække min forhud tilbage. Og så lige en sidste ting: Kan problemerne hænge sammen med, at jeg er lidt buttet?
Hilsen Den pinligt berørte dreng, 14 år

SVAR:
Hej
I en alder af 14 er du enten på vej i puberteten eller tidligt i puberteten. Drenge går i puberteten på lidt forskellige tidspunkter, hvorfor der vil være forskel i størrelsen på penis i omklædningsrummet. Det er naturligt nok. Jeg synes ikke, at det skal holde dig fra at gå i bad efter idræt. Det er ikke noget at være flov over. Man har den krop, man har, og din penis skal nok vokse i løbet af puberteten.
Så længe du kan trække forhuden tilbage i slap tilstand, vil der ikke være tale om egentlig forhudsforsnævring, og dermed ikke noget, som man skal gøre noget ved.
Der er ingen sammenhæng mellem buttethed og det, som du beskriver. Hvis du kan tænke dig at tabe dig i vægt, skal du være opmærksom på, hvad du spiser (undgå slik, sodavand og fødevarer med højt kalorieindhold) og forsøg at finde en sportsgren, som du kan lide at dyrke.
Mvh
Boje