Kan jeg godt få børn, selvom jeg ikke kan trække forhuden tilbage?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg har to spørgsmål:

1) Er det et problem, hvis jeg ikke kan trække min forhud tilbage på min penis?

2) Kan jeg stadig få børn, selvom jeg ikke kan trække min forhud tilbage på min penis?

N, 14 år

SVAR:

Hej N

Det er et meget almindeligt problem, du beskriver. Man kan godt få børn alligevel. Men det kan være lidt svært at holde hygiejnen i orden, hvis forhuden ikke kan komme tilbage.

En læge kan behandle det

Hvis du tager til egen læge, kan det oftest behandles, så du kan trække forhuden tilbage. Det vil være godt at få gjort, så det ikke bliver et problem i fremtiden. Jeg foreslår, at du nævner det for din far og spørger, om han vil tage med til jeres læge for at få det ordnet. Men det er ikke farligt, og man kan godt få børn alligevel.

Du kan også vente, til du bliver lidt større, hvis du er lidt genert nu.

Skriv endelig tilbage, hvis du har flere spørgsmål.

Venlig hilsen
Roland Knudsen