Hvorfor hører jeg intet fra ham?
Hej.
For nogle måneder siden begyndte jeg at skrive med en fyr via sociale medier. Vi skrev lang tid sammen og fandt så en dag at mødes. Det var super hyggeligt, og efterfølgende var vi enige om at ses igen. Han arbejder meget, og derfor var det svært at finde en dag. Der gik også som regel lang tid mellem hans svar – igen grundet arbejde, som han forsikrede mig om flere gange, da jeg tvivlede lidt på, om det var, fordi han rent faktisk ikke havde interessen, hvilket ville være helt fint, men det ville jeg gerne vide. Dog forsikrede han mig flere gange om, at han var super interesseret.
Jeg valgte efter lidt tid uden at høre så meget fra ham at skrive en besked om, at min interesse var der, men jeg ikke følte, det var nemt at finde ud af, om det kunne føre til mere, når han ikke kunne ses osv. Han svarede så, at han gerne ville ses, og at han syntes det var ærgerligt, hvis vi bare smed det væk. Han lovede så at skrive, når han fik mere tid til at ses.
Det er nogle uger siden nu, og jeg har intet hørt. Er det, fordi han ikke vil, eller kommer han rent faktisk til at kontakte mig igen? Skal jeg skrive igen eller lade være? Hele vejen igennem har vi klikket super godt og været meget ens. Der var en rigtig god kemi. Han sagde også, at han ikke havde klikket sådan med nogen før. Måske overtænker jeg, men jeg vil bare gerne afklares på, om jeg helt skal smide ham ud af hovedet, eller om der er en chance for at se ham igen.
Vh den meget forvirrede kvinde, 19 år

SVAR:
Hej med dig
Jeg forstår virkelig godt, at du er forvirret, og det har du al mulig grund til at være. Det er en underlig situation, du er havnet i.
Kendt situation
Jeg tror, rigtig mange i datingverdenen har oplevet noget lignende: Man har skrevet med eller mødtes med en person, og så hører man ikke fra vedkommende igen. Det er både træls, underligt og meget forvirrende, som du selv skriver. Så jeg synes slet ikke, at du overtænker – det er helt forståeligt, at du overvejer, hvad der lige sker. For hvordan skal man tolke situationen, og hvad er det bedste at gøre? Jeg kan ikke give dig et præcist svar på, hvad fyrens tanker er, men jeg kan i hvert fald give nogle bud på det.
Flere årsager
Du skriver, at fyren gennem længere tid ikke svarer dig, men samtidig giver udtryk for, at han stadig vil ses og stadig vil dig, når du skriver til ham. Det sender nogle meget blandede signaler fra hans side, og det kan betyde mange ting. Så jeg vil give dig et par bud på, hvad der måske sker indeni ham:
Mange bolde i luften
Det er muligt, at fyren har travlt og har meget at lave. Måske har han ikke tid eller mulighed for at være ved mobilen så tit. Det kan være, han er til stede i nuet og først læser sine beskeder, når han har en pause. Hvis det samtidig ikke er vigtigt for ham at skrives ved ofte, så kan der sikkert nemt gå noget tid imellem beskederne.
Svært ved at finde ud af sine følelser
En anden mulighed er, at han ikke helt har fundet ud af, hvad han føler for dig. Det kan være, han svinger meget frem og tilbage. Det er muligt, at han er ligeså forvirret som dig, men bare ikke helt kan få kommunikeret det til dig.
Ikke interesseret
Det er også muligt, at han ikke har ligeså stor interesse for dig, som han har haft. Det kan være, at han har svært ved at såre dig, så han svarer en gang imellem, så du ikke bliver ked af det.
Hvad vil du?
Hvad end grunden kan være, så vil jeg anbefale dig at mærke efter, hvad du har mest brug for. Er det fint for dig at afvente og skrive lidt ind imellem? Eller har du brug for at få spurgt ham, hvad status er? Eller har du brug for at droppe ham? Følg din mavefornemmelse – du skal sørge for at passe bedst muligt på dig selv.
Hvis du har lyst, kan du her på siden finde svar til andre i lignende situationer. Fx de her:
Hvis han er interesseret, hvorfor skriver han så aldrig til mig?
Er han alligevel ikke interesseret i mig?
Du kan måske også få noget ud af at læse vores artikel Dating.
De største hilsner fra
Mai