Hvad skal jeg gøre for at vinde min onlineflirt?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg har skrevet med en pige via en datingside i over tre uger og spurgte hende forleden, om hun havde lyst til at ses. Det kunne være en gåtur eller lignende, hvor vi får snakket sammen og bygget videre på vores gode onlinesnak. Hun skrev tilbage, at hun var glad for invitationen, men at hun skulle mødes med en anden nogle dage senere. Så hun ville gerne vente med at aftale noget til efter, hun havde været på sin første date.

Herefter skrev jeg en masse rosende ord om hende som person, og de kom lige fra hjertet. Det blev hun glad for og skrev, at hun håbede, det var ok, at hun ville mødes med en anden også. Jeg kunne ikke rigtig svare andet, end at det var det, men skulle jeg have svaret noget andet?

De seneste dage har vi stadig skrevet super godt sammen og bygget videre på vores onlinekendskab. Jeg har samtidig gået og været ked af det/nervøs/irriteret/haft ondt i maven over, hvad der kommer til at ske, når hun skal på date med en anden. Hun er en drømmepige for mig. Hun må jo have skrevet med den anden person sideløbende med mig.

Mit spørgsmål går nu på, hvordan skal jeg tackle denne situation, efter hun har været på date med den anden? Hvad skal jeg gøre, for at jeg kan “vinde” hende, så jeg står bedst muligt til at komme på date med hende? Jeg er så bekymret for, at hun får en god date med den anden person, og at jeg derfor står svagt ift. at udvikle mit forhold til hende.

Håber rigtig meget, I kan hjælpe.

Mand, 27 år

SVAR:

Kære mand

Tak for din henvendelse til AdamogEva.dk. Hvor er det dejligt, at du har fundet en pige, som du gerne vil lære bedre at kende. Da vi er efter hendes første date nu, har du måske allerede fundet ud af det hele – ellers kommer jeg her med nogle tanker, som jeg håber, du kan bruge.

Forbundet med et andet menneske

Alle har et ønske om at høre til og føle sig forbundet til andre mennesker. En del af dette ønske er en længsel efter at finde ét menneske, som betyder mere end nogen anden. Et menneske som ser og hører en. Jeg tror, rigtig mange har prøvet at finde en, som man føler sig forbundet med på en særlig måde. Det er en fantastisk følelse. Faktisk så god en følelse, at man næsten kan føle sig helt forelsket. Måske genkender du det? Det kan være svært at skelne mellem alle disse følelser. Vores artikel Jeg er forelsket! – Eller er jeg? kan måske hjælpe dig til at finde ud af, hvilke følelser der er i spil hos dig, og hvor hurtigt du kan tage næste skridt.

En anden artikel, du måske kan få noget ud af at læse, henvender sig specifikt til netdating: Netdating – nøglen til kærlighedens port. Den første del af artiklen henvender sig mest til dem, der overvejer at skulle i gang med netdating, men den sidste del af artiklen handler netop om det her med, at man skal huske at bruge hovedet, og at drømmeprinsen/-prinsessen ikke findes i virkeligheden.

Alligevel kan det være en god idé at gøre sig nogle tanker om, hvordan ens kommende ægtefælle skal være. Måske kan du i vores artikel Ridderen på den hvide hest få nogle input til dine overvejelser om, hvilke forventninger du har til den, du gerne vil dele livet med.

Online-kommunikation

Du skriver, at hun er din drømmepige, og at I har mange gode onlinesnakke. Jeg ved ikke, om I udelukkende har kommunikeret skriftligt? Hvis det er tilfældet, vil jeg foreslå dig, at I måske kan tale sammen i telefon eller videochatte. På den måde kommer I også et skridt nærmere hinanden, og ventetiden, til I kan ses fysisk, bliver måske nemmere.

Når man kommunikerer med én online, er det et vilkår, at man ikke kan styre, hvem vedkommende kommunikerer med ud over en selv. Det gælder også for datingsider. Det betyder, at uanset hvor stort et ønske du har om, at det skal være dig og hende, kan du ikke forhindre hende i også at lære andre at kende. Det kan være enormt frustrerende, og jeg forstår dit behov for også at få en chance. Det er helt naturligt.

Dating – en chance man tager!

Din bekymring, om hun får en god date med den anden person, og at du derfor står svagt, er derfor en naturlig bekymring, der følger med.

Det lyder til, at du taler med en pige, som er loyal og gerne vil tage en ting ad gangen. Det er positivt, og jeg tænker, at du har gjort det eneste rigtige: at give hende plads til at finde ud af, hvad der fungerer for hende. Samtidig er det vigtigt, at du stadig er vedholdende og viser hende, at du er interesseret og har et ønske om, at I lærer hinanden bedre at kende.

Vores artikel Dating fortæller lidt om, hvad man skal være opmærksom på, inden man dater og balancen mellem vedholdenhed i at vise interesse, men samtidig have respekt for en eventuel afvisning. Jeg tænker, artiklen er god for dig at læse, for den minder også om det her med, at det at date er en chance, man tager, hvor man giver noget af sig selv. For hver chance du har taget, bliver du klogere på, hvad der virkede godt og skidt, og det er en mulighed for at lære dig selv bedre at kende.

Konkret vil jeg råde dig til:

  • Læs de fire artikler, jeg har henvist til; lær dig selv bedre at kende; mærk efter på dig selv og prøv at finde ud af, hvad dine reelle ønsker er.
  • Foreslå hende at tale sammen – evt. i telefon eller med video, hvis fysisk møde ikke er muligt.
  • Hvis hun stadig er åben over for kontakt, så fortæl hende, at du gerne vil mødes med hende, så hun kan danne sig et reelt indtryk af dig, og hvem du er, før hun træffer en endelig beslutning.
  • Hvis hun har valgt den anden, så respekter det, men spørg ind til, om hun vil være interesseret i, at I – nu hvor I har en god kontakt – fortsat skriver sammen. Respekter hendes svar.
  • Opgiv ikke håbet om at finde din pige – hvis ikke det er hende her, er det en anden!

De bedste ønsker
Tabita Olesen