Hvordan får man en kæreste?

Vis spørgsmål

Jeg har aldrig været god til at snakke med piger og jeg kan ikke få taget mig sammen til at gå hen til hende og snakke, fordi jeg ikke aner, hvad jeg skal sige.

Hjælp!!! Tak

Dreng, 12 år

SVAR:

Kære dreng på 12.

Det er et super godt spørgsmål, du stiller. Hvordan få kontakt med en pige, og finde ud af bare at være åben og sig selv.

Rigtig mange har det som dig!

Jeg vil sige til dig, at stort set alle drenge og piger på din alder er nervøse for det, du slås med. Hvordan være på den fede måde, så alle kan lide én, eller så pigerne synes, man er sjov og sød.

Når du går ud i verden så prøv at tænke på at stort set alle er nervøse og tænker enormt meget over, hvordan man skal være.

Nogle er stille, når de bliver nervøse, andre snakker rigtig meget. Men ofte så er det sådan, at dem der snakker meget også er nervøse. Det tror man bare ikke.

Lav noget sammen

Jeg vil foreslå dig, at du overvejer, hvad I kan lave sammen. I skolen foregår der ofte mange forskellige ting i frikvartererne. Måske I kan lave noget sammen der. Eller måske du kan overveje at tage nogle kort med i skolen, og så spille kort i frikvartererne og få hende med til det.

Når man laver noget sammen, så er det ofte lettere også at finde noget at snakke om og bare grine af.

Vær den du er!

Ja – jeg ved, det er let at sige. Vær den, du er, vil sige, at man tør at være åben, sige sjove ting og nogle gange risikere at dumme sig. Når man er generet og ikke tør sige noget, så er det jo ofte fordi, man er bange for at sige noget dumt. Men rent faktisk så er det også sådan, at dem, der netop tør sige noget måske også er dem, der tør dumme sig engang imellem.

Det hele ændrer sig

Til sidst har jeg lyst til at sige til dig, at det hele ofte ændrer sig. Når man bliver ældre, får flere gode erfaringer – ja så vil man lige pludselig også opdage, at man bliver mere åben og tør flere ting.

Jeg håber, at du finder ud af det.

Venlig Hilsen

Steen Kruse