Traf den sødeste pige. Hvordan fortælle at jeg er forelsket?

Vis spørgsmål

Hej Brevkasse. Jeg er en dreng på 19 år. Jeg har fået øjnene op for den sødeste pige. Vi mødte hinanden til en fest, hvor vi havde nogle fælles bekendte.

Vi snakkede sammen ret meget den aften, og kemien var der med det samme, kunne jeg mærke. Festen sluttede med, vi sov sammen - dog uden noget seksuelt.

Vi skriver sammen nu - og hun er konstant i mine tanker!

Problemet er, at vi aldrig har mødt hinanden før - og hvis jeg ikke gør et eller andet - kommer vi aldrig til det igen.

Derfor søger jeg efter gode råd til, hvordan jeg får sagt til hende, at jeg vil det her - samtidig uden jeg virker desperat!

Benjamin

SVAR:

Hej Benjamin!

Til lykke med en dejlig oplevelse! At møde et menneske, som du umiddelbart synes om, og så opleve at hun også ser ud til at trives i dit selskab! Dejligt!

Men det gør, at hormoner, følelser, sanser, tanker, - ja alt er på højtryk. For det ligger dybt i os mennesker, at vi gerne vil være 2. Og når vi er ude af balance, bliver vi sårbare, - det kan gå galt, og det er noget stort, der er på spil.

Tag det sårbare skridt at være ærlig om dine følelser

Du vil ikke virke desperat, - og det er svært, for det lyder som om, at du føler dig desperat? Er ærlighed en mulighed? Er det muligt for dig at skrive eller sige tak for en dejlig aften; men at du nu har det ”problem”, at hun konstant er i dine tanker? Så er bolden på hendes banehalvdel, og du må vente på hendes tilbagesvar.

En klog mand har engang sagt, at vi skal turde dumme os, - i den betydning, at vi skal turde vise vores ærlige ansigt uden masker, pynt, smarte ord eller score-tricks. Hvis du virkelig vil det her, skal I alligevel kunne være sammen, også når facaden ikke er flot.

Giv jer tid til at lære hinanden at kende

Hvad betyder det for dig, når du skriver, at du vil det her?

Er det her og nu? Så skal du skynde dig at tage kontakt, presse på for at I får besøgt hinanden osv.

Eller er det på lang sigt? Hvis det er på lang sigt, har du jo god tid. Så kan I give jer tid til at lære hinanden at kende skridt for skridt. Høre hinandens livshistorier. Dele hinandens sejre og nederlag. Fremtidsdrømme. Finde ud af, om I kan trives sammen som mennesker, der vil hinanden det godt. Og der findes busser og tog, så I også kan mødes.

Et forhold på lang sigt bygges op med tålmodighed. Ingen kan presses eller tvinges, - man er afhængig af den andens gensvar. Og hvis det viser sig, at hun trækker sig, kan det kloge gensvar fra dig være også at dæmpe initiativet. Og måske bevare kontakten som venner. – Hvem ved om det på lang sigt giver hende et kendskab til dig, som så alligevel kan blive til mere?

Se evt. også dette link:

Forelsket i min bedste ven - hvad gør jeg?

Kære Benjamin! Held og lykke på din vej og i kampen med livets store udfordringer!

Med venlig hilsen

Margit og Jesper Nørgaard