Forelsket i en dreng , der sårer mig - hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Hej AdamogEva <3

Jeg har et problem, som jeg går og tænker rigtig meget på og har grædt over mange gange.

Der er en dreng, jeg går i klasse med, som er den eneste 'rigtige' kæreste, jeg har haft. Vi har været kærester 2 gange ud over 3 år. Begge gange har været meget kort tid og har endt med, at jeg blev dumbet. Det er virkelig irriterende, fordi jeg kan virkelig godt lide ham - Han er bare sådan en idiot! Han dumbede mig over SMS, og jeg blev virkelig ked af det.

Men det, der irriterer mig mest og gør mig mega ked af det, er, at han er mega forelsket i en af mine to bedste veninder. Hun er meget mere udviklet (Dvs. jeg har ikke fået bryster, og det har hun), end jeg er, og jeg bliver virkelig usikker, fordi jeg begynder at tænke, at: "Hun er selvfølgelig meget pænere end mig og har bare den perfekte krop.. Det er sikkert bare mig, der er noget galt med".

Jeg har sagt til hende, at jeg virkelig godt kan lide ham, og jeg bliver såret, hvis hun kommer sammen med ham. Men hun gider ikke give ham klar besked. Hun nyder at få opmærksomhed af ham, men jeg bliver bare så ked af det, hver gang han giver hende komplimenter, og hun bare fniser og rødmer.

Hver gang han er i nærheden, har jeg bare lyst til at styrte over og kramme ham, men på den anden side er han virkelig ond mod mig. Han har bagtalt mig flere gange om lige akkurat de ting, der gør allermest ondt; Det er jo selvfølgelig mit udseende (Mit tynde hår, at jeg ligner en lille pige osv.) Og jeg bliver mega ked af det, fordi han bliver ved med at såre mig gang på gang og prøver at skubbe mig væk.. Fra hans synspunkt er jeg bare irriterende.

Og alligevel kan jeg bare ikke lade være med at gå og tænke på ham hele tiden, jeg mener jeg har bare lyst til at være sammen med ham, kysse ham.. Ahh, alt ved ham er bare så perfekt. Det er tydeligvis ikke det, han tænker om mig. Han vil helst have, at jeg forsvinder, så han kan være sammen med min bedste veninde. Det hjalp heller ikke ligefrem, at min anden bedste veninde bag min ryg havde prøvet at hjælpe ham med at komme sammen med min bedste veninde.

Johanne, 12 år

SVAR:

Kære Johanne

Hvor gør det ondt, når de mennesker, man holder allermest af, behandler én så dårligt, som du beskriver her. Du har svært ved at give slip på forelskelsen, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det mon virkelig er drengen, eller om det er din drøm om ham, du er forelsket i.

Du er for god til ham

Når du fortæller, hvordan han behandler dig, virker han bestemt ikke som én, jeg ville have lyst til at være kærester med. Du siger, han er perfekt, men hvordan kan man være perfekt, hvis man går og taler grimt om andre mennesker på den måde? Du er for god, til at du skal spilde din tid på ham!

Og hvordan giver man så slip på forelskelsen?

Jeg tror, du må forsøge at få øjnene op for, at det ikke er drengen, sådan som han er, du er forelsket i, men snarere drengen, som du drømmer om, at han kunne være. Problemet er bare, at den drøm kun eksisterer i netop drømmen og dermed er uopnåelig. Den dreng, du er forelsket i, eksisterer ikke. Han er ikke perfekt! Det kan være godt at minde sig selv om, når du igen flyder væk i tankerne om dig og ham sammen.

Pas på dig selv

Du er 12 år og har livet foran dig. Jeg er sikker på, at du nok skal møde en dreng på et tidspunkt, der vil respektere dig, som du er, og behandle dig ordentligt. Indtil da må du forsøge at passe godt på dig selv.

Jeg håber, du synes, det var svar på dit spørgsmål.

Kærlig hilsen
Johanne