Flirt - hvordan kommer jeg i kontakt med vedkommende?
Kære Brevkasse
Jeg var til en julefrokost og servere, hvor jeg fik god øjenkontakt til en som godt nok er 9 år ældre end mig, men jeg følte der måske kunne være noget at udforske. Jeg står i det dilemma, at jeg tænker voldsomt meget på hende, og hun træner lige efter mig 1 gang om ugen. Jeg er bange for det bliver akavet, hvis jeg skriver til hende og hvor skriver jeg henne? Skal det være instagram, messenger eller en besked. Hvad gør jeg i den her situation og hvad skriver jeg?
Kh S,19 år

SVAR:
Kære S
Tak for dit brev. Dejligt, at du har frimodighed til at skrive. Jeg vil forsøge at give dig forslag til, hvordan du kommer videre i relationen med kvinden, du har et godt øje til. Jeg vil også give dig et par råd med på vejen.
Lær hinanden at kende
Du skriver, at I træner samme sted. Træningen er et fint udgangspunkt for at finde ud af, om hun ønsker at lære dig bedre at kende. Det første skridt kunne være at sende hende et smil og hilse, når du møder hende. Naturligvis ved du ikke, om det bliver gengældt, men inden du kontakter hende på anden vis, vil det være godt at blive mere sikker på, om hun virker interesseret.
Hvis kontakten mellem jer fortsat er god, så vil det være fint at skrive til hende. Du kan måske spørge om hendes nummer eller om du må kontakte hende på Messenger. Ved at spørge hende direkte, før du selv skriver, så vil hendes svar give dig et signal om, hvorvidt hun er interesseret i dig.
Aldersforskel
Du skriver også, at hun er 9 år ældre end dig. Som jeg læser dit brev, er du lidt usikker på, om det er en udfordring for jeres relation. Samtidigt giver du udtryk for, at det er spændende, og du har lyst til at udforske det. Jeg tror det er en god idé, at du giver dig tid til at tænke og mærke efter, om det er tanken om det anderledes ved en ældre kvinde, du tiltrækkes af. Eller er det netop denne kvinde - uanset alder, som du føler dig tiltrukket af. Hvis du har mod på det, så vil det måske hjælpe dig at tale med en god ven om dine tanker og følelser.
Du kan hente mere hjælp på AdamogEva.dk
Der er meget hjælp at hente til dine overvejelser her på AdamogEva.dk. Du kan fx søge blandt artikler og svar, som kan give dig flere gode input. Du kan evt. starte med at læse denne herunder:
https://adamogeva.dk/svar/er-jeg-lesbisk-hvad-goer-jeg-med-alle-mine-tanker-og-foelelser
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og jeg ønsker dig held og lykke med kærligheden
Kærlig hilsen Mette