Er min penis meget lille, fordi jeg er omskåret?
Hej Adam og Eva. Jeg er en dreng på 13 år. Det er første gang jeg skriver ind til jer, men jeg håber, I kan hjælpe mig.
Jeg har længe gået og tænkt på størrelsen af min penis. Jeg er omskåret, fordi jeg er jøde og tænker tit på, om det kan have noget med størrelsen at gøre?
Jeg har målt den – helt ind til starten – til at være 4 cm i slap tilstand og 7 cm i stiv tilstand. Og den er 2 cm i tykkelsen. Jeg har kun lidt hår på nosserne. Men de er ikke særlig tydelige. Jeg er lidt tyk og har mere fedt end nogle af de andre i skolen.
Når vi for eksempel går i bad efter idræt, dækker jeg altid min penis, så godt jeg kan, mens de andre er bare ligeglade med, om deres bliver set. Deres penisser er MEGET over dobbelt så store som min. Nærmest tre gange så store og dobbelt så tykke. De har også meget mere hår end mig.
Kan det have noget at gøre med, at jeg er omskåret, eller er det bare et tilfælde, at min penis er så lille?
Please hjælp mig.
M.V.H M :)

SVAR:
Hej M
Tak for dit spørgsmål. Jeg er ked af at høre, at du føler dig så anderledes.
Forskellig pubertetsvækst
Men du skal vide, at det er meget forskelligt, hvornår drenge går i puberteten. Det lyder, som om du er en af de sidste i din klasse, men hvis du venter nogle år, skal din penis nok blive større. Det er først helt til slut i ens pubertet, at man ved, hvor stor ens penis ender med at blive. Fra din beskrivelse lyder det, som om din penis nok skal vokse og få mere hår.
Har intet med omskærelse at gøre
Det er altid svært at være den, der er mest eller mindst i puberteten, men Gud har heldigvis lavet os alle lidt forskellige. Du skal nok få en større penis med årene, og det har bestemt INTET at gøre med, at du er omskåret. Bare vær lidt tålmodig, så skal du nok begynde at ligne de andre.
Klikker du lidt rundt på siden, vil du se, at en del drenge har samme slags problem som dig. Her er et par eksempler:
Penis vokser ikke – hvad kan jeg gøre?
Hvordan får jeg mod til at gå i bad med de andre?
Roland