Er min krop bare langsom i udviklingen?

Vis spørgsmål

Hej Adam&Eva. Jeg er en dreng på 16 år som har to spørgsmål vedr. om min krop bare er langsom:

1) Min penis er ikke særlig stor lige pt, men jeg er også først lige begyndt at få nogle små hår op mod navlen også kaldet "pikslips", men det går ikke så stærkt. Følges en str. af penis ad med "pikslippset" eller er det forskelligt og hvor længe kan der gå, før ens penis er færdigudviklet?

2) Samtidig er mine håndled og mine arme stadig meget smalle, også selvom jeg styrketræner - Hvornår ca. begynder ens krop at udvikle sig muskuløst altså større arme og overkrop?

Er min krop bare langsom?

Mvh. Den fortvivlede

SVAR:

Hej Den fortvivlede

Mht din penis og behåring: Jeg ved ikke, hvordan behåringen op af maven følger udviklingen af penis desværre. Jeg ved ikke, om du kan finde nogen, der kan svare dig på det.

Ved de fleste unge mænd sker der er videre udvikling til minimum 18 års alderen og måske senere, men det er ikke sikkert, den bliver meget større, hvis det er det, du er urolig for. Hvis du først lige er begyndt at få hård op af maven, vil din penis sikkert have en del udvikling tilbage.

Mht dine håndled og muskler: Så længe din penis og behåring udvikler sig, vil dine knogler og muskler også udvikle sig. Du skal nok blive en del større.

Læs også:

Drengens kønsorganer

Fra dreng til mand

Pubertet - en ekstrem forvandling

Roland