Er jeg gravid? - hvordan fjerne strækmærker?

Vis spørgsmål

Kære Adam og Eva! Jeg er en pige på 16 år, som er utrolig bange, jeg har ikke haft menstruation i over en måned, og jeg er vild bange for, hvad det kan skyldes, er jeg gravid?

1. Ved godt det virker åndsvagt at jeg spørg, fordi jeg er nemlog jomfru, jeg har et par gange prøvet at onanere, så mit første åndsvage spørgsmål er, kan jeg være gravid? (eller kan det skyldes nervøsitet, pga. jeg tror, jeg er gravid)

Og jeg føler, at min mave er større, end hvad den plejer, og hvordan ved man, at man er gravid, og kan man mærke noget anerledens i kroppen? Og hvor meget burde ens mave have vokset på en måned? (Og jeg tør ikke spørge min mor, eller en læge om det)

2. Et andet spørgsmål er, om det er normalt at have en lille tynd ting/"hud" ud af ens skede, den er ca. 1,5 cm, lang og ca. 3-5 mm tyk, og hvad er eller kan det være? (og den er næsten følelsesløs).

3. Og mit sidste spørgsmål er, hvordan kan man slippe af med strækmærker, har dem på maven, hofterne, lårene, armene, (og det skal lige siges, at jeg ikke er overvægtig), hvordan kan man fjerne dem uden dyre cremer? (det er snart sommer og jeg vil bare gerne have en flot og normal krop, og jeg synes, det er ydmygende at se sådan ud, og jeg har ikke vist min krop til nogen i årevis, ikke engang når jeg skal/skulle i bad med pigerne fra min klasse, det tør jeg bare ikke, HJÆLP MIG MED DET!!!!)

HJÆLP MIG MED DET HELE, HAR ALDRIG VÆRET SÅ BANGE I HELE MIT LIV!

HÅBER I KAN DET!

Fra den utrolig bange pige! 16 år

ps. svar mig så hurtig som mulig, bliver mere nervøs for hvert minut er går!!

SVAR:

Kære Urolige pige

Tak for dit spørgsmål og jeg håber, jeg kan hjælpe dig. Du spørger om 3 ting, jeg har derfor valgt at dele mit svar op.

1. Gravid?

Du er IKKE gravid. For at blive gravid kræver det at en sædcelle fra en mand smelter sammen med ægget hos en kvinde. Du er derfor ikke blevet gravid af at onanere, det er helt umulig. Jeg kan høre på dig, at det er du egentligt helt klar over – men det er helt naturligt at blive urolig, når man er bekymret. Prøv at læse dette spørgsmål og svar. Kan jeg blive gravid ved at "lege" med mig selv?

Menstruationsrytme og regelmæssighed kan ændre sig, når man er nervøs, stresset m.m. Mit bud er, at det er det, du oplever, måske har du fået menstruationen nu?

2. Hud ved skeden

Det er helt normalt at have lidt ekstra hud ved skeden. Måske er det noget af jomfruhinden, du mærker. Se dette link til leksikon: Jomfruhinde

3. Strækmærker

Jeg kender desværre ikke noget godt middel mod strækmærker. De dyre mærker er heller ikke bedre end de billige. Det er desværre noget du og vi andre må lære at leve med. Det gør ondt at høre, hvor svært du har ved at leve med den krop, du har. Og jeg ved, at der er rigtig mange piger, som har det som dig. Hvorfor er det så svært at elske den krop, vi er skabt med? Vi er alle skabt af Gud, også dig og jeg er helt sikker på, at han er tilfreds med sit skaberværk. Desværre tror vi, at vi skal leve op til et ideal billede af hvordan en kvinde ser ud, men det skal vi ikke – vi skal lære at elske den krop, vi har fået. Læs artiklen: Hvem er jeg?

Gå ikke alene med dine bekymringer

Jeg vil til sidst opfordre dig at tale med en voksen om alle de tanker, du gør dig, kan du tale med dine forældre? Du kunne måske vise dem dit spørgsmål og mit svar (eller noget af det) og på den måde komme i gang med at tale sammen.

Jeg håber at dette kan hjælpe dig videre.

Kærlig hilsen

Else