Er jeg for kræsen, eller har vi bare ikke en fremtid sammen?

Vis spørgsmål

Jeg har ses med en fyr i fire måneder, og jeg har siden starten af vores “forhold” haft mine perioder, hvor jeg har været i tvivl, om jeg kan se en fremtid sammen. Men jeg har også perioder, hvor jeg er virkelig forelsket og har lyst til at se ham hele tiden. Er det forkert at tvivle så tidligt i et “forhold”?

Vi ses nok fire gange om ugen og har gjort det siden start, men ved ikke om det er, fordi jeg bare har brug for, at vi også er væk fra hinanden?

Har snakket med ham om, hvad jeg føler, når jeg er i tvivl, og han bliver ked af det hver gang. Hans personlighed er virkelig perfekt, men jeg begynder at se fejl ved hans udseende nogle gange; ved ikke om jeg er for kræsen.

Hvorfor føler jeg, som jeg gør så tidligt? Er det tegn, der viser, at det ikke vil holde?

Hilsen en forvirret pige på 21

SVAR:

Kære Forvirrede Pige

Ingen følelser er forkerte

Først og fremmest vil jeg sige til dig, at der ikke nogen følelser, der er forkerte. Tværtimod tror jeg, at den tvivl, du ind i mellem oplever, er meget normal. Det er jo en stor og vigtig beslutning at skulle vælge den, man vil dele livet sammen med, så det er kun godt og rigtigt, at du stopper op og tænker dig om.

Som jeg hører det, er du i et kæresteforhold, som du faktisk har lyst til at være i, og du fortæller også, at du oplever at være forelsket. Det lyder som et meget godt udgangspunkt.

Forelskelse kommer og går

Den overvældende følelse af forelskelse kommer og går. Det er helt naturligt. Og med tiden vil forelskelsen ikke være tilstrækkelig som drivkraft i et forhold.

Når det sker, at forelskelsen ikke er så let at få øje på, er det nogle andre ting, der må tage over. Så bliver viljen til at elske – også når man ikke lige mærker det i maven – rigtig vigtig.

Alle er uperfekte

Du nævner, at din kærestes personlighed er perfekt, men at der er nogle ting ved hans udseende, som du ikke er så glad for. Du er selvfølgelig nødt til at finde ud af med dig selv, om de “fejl”, du finder, er så store, at hans personlighed ikke kan opveje det.

Men jeg er også nødt til at sige, at du sandsynligvis vil finde fejl og mangler ved enhver potentiel kæreste, når det kommer til stykket. Din kæreste bærer sikkert også over med nogle af dine mindre perfekte sider.

Ting til overvejelse

Hvis jeg skal give dig et godt råd, må det være, at du skal prøve at finde ud af med dig selv, om det kæresteforhold, du er i, er værd at satse på og arbejde for. Find ud af, hvad der betyder mest for dig i et forhold. Tag en beslutning og prøv så at ikke tillægge din skiftende mavefornemmelse alt for stor betydning.

Overvej også i hvor høj grad, du vil dele din tvivl med din kæreste. Det er dejligt, I har et så tillidsfuldt forhold, at I kan tale sammen om den slags, men du ved også, at det gør ham ked af det. Er det det værd?

Måske kan nogle af vores artikler give dig flere input til dine overvejelser. Jeg foreslår dig at læse:

Jeg er forelsket! – Eller er jeg?
Kærlighed og forelskelse
Ridderen på den hvide hest
Hvordan lærer du din kæreste at kende?

Jeg tror, det kun er dig, der kender svarene, men jeg håber, mine råd kan hjælpe dig lidt på vej.

Jeg vil i hvert fald ønske dig held og lykke med kærligheden.

Kærlig hilsen
Johanne