Er genert - hvordan får jeg kontakt med piger?

Vis spørgsmål

Jeg har nogle store problemer, som fylder meget hver dag. Selvom jeg snart fylder 19, så har jeg aldrig haft sex, haft en kæreste eller endda kysset/blevet kysset! Jeg har nok altid været lidt af en nørd sammen med andre drenge. I gymnasiet er jeg sammen med festglade drenge og er blevet nødt til at tilpasse mig, men jeg har problemer med kontakten til pigerne. Nu er jeg interesseret i en bestemt pige og ved ikke, hvordan jeg får kontakt. Jeg har også et problem med at finde en pige til den afsluttende gallafest. ( resume ved redaktionen)

Læs hele spørgsmålet her:

Hej. Jeg synes selv, jeg har nogle store problemer, og der går ikke en eneste dag, hvor jeg ikke tænker på mine problemer.

Sagen er den, at selvom jeg snart fylder 19, så har jeg aldrig haft sex, haft en kæreste eller endda kysset/blevet kysset!

Egentlig kan jeg godt ses som en nørd, det har dog været værre førhen. Lige siden de små klasser, har jeg haft en nørdet hobby med at par stykker fra min klasse. Op til 9. klasse var der ikke rigtig problemer, da jeg havde kendt min klasse i lang tid, og vi få drenge havde vores nørdede hobby at tale om.

Men nu, hvor jeg går i 3.g på et gymnasium, er jeg blevet nødt til at tilpasse mig denne klasse, som stort set kun består af festglade drenge. Det betyder, at jeg i slutningen af 2.g begyndte at blive rigtig aktiv med fester. Før dette tidspunkt havde jeg ikke rigtig været til en fest før. Dette betyder også, at alle mine pigebekendtskaber kun er fra dem, jeg har gået og går i klasse med, så jeg har ikke haft nogen rigtig kontakt med piger.

Men nu hvor jeg begyndte at gå til fester i byen, så havde jeg regnet med, at der hurtigt kunne opstå noget flirt med nogle tilfældige piger. Men det er dog bare ikke sket. Som person er jeg egentlig ret genert og tilbageholdende, og når jeg er til fest/i byen, så betyder det, at jeg ikke kan få mig selv til at opsøge pigerne. Jeg synes, det er lidt øv, eftersom jeg jo havde håbet på, at når man nu sad i byen, at der så ud af det blå kom en fuld tøs, som var frisk på lidt flirt.

Jeg tænker lidt, at når jeg ikke engang kan score i byen, hvordan skal jeg så overhovedet finde en kæreste!

Nå, men når jeg nu har gået op ad de samme mennesker i 2½ år nu, så jeg har da også fået et godt øje til en pige i en anden klasse. Den eneste kontakt, jeg har med hende, er når vi har idræt sammen, eftersom vores idrætshold består af tre klasser blandet sammen. Som person tror jeg, at hun kunne være min type. Jeg har bare ikke haft held med at rigtig at få talt med hende. Jeg møder hende aldrig til fester, som bliver holdt, også selv om det er fester på selve gymnasiet. (Jeg er dog ret sikker på, at hun kommer til vores 3.g julefrokost, som er meget snart).

Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal komme i kontakt med hende. Jeg ser hende næsten kun i vores spisepause, hvor hun sidder sammen med sine veninder, så indtil videre har jeg siddet og i smug kigget på hende. På det sidste har jeg dog haft en fornemmelse af, at hun engang imellem også kiggede på mig, også dels hende veninder har kigget. Jeg har oplevet, at jeg har siddet og ført en samtale med mine venner, og så ud af øjenkrogen kunne se hende og hendes veninder dreje deres hoveder og kigge i min retning. Jeg ved ikke, om jeg skal være bange, eftersom veninderne også kigger, og de endda gør det i flok!

Jeg ved ikke, om jeg kan gøre noget ved hende her. Den eneste mulighed jeg selv ser, er hvis jeg møder hende til at fest, hvor jeg så kan få talt med hende. Hvis jeg bare kunne få hende for mig selv i bare et par minutter, så tror jeg, jeg ville kunne opnå meget.

Oven i alt det her, så er der jo lige ét problem til. Til sidst i 3.g skal vi som studenter have en afslutnings-galla. Allerede før jeg startede på gymnasiet, vidste jeg, at der skulle ske et mirakel, hvis jeg skulle finde en køn galla-partner, da jeg nu vidste, hvordan jeg havde det med piger.

Nu er vi kommet så tæt på gallaen, så stort set alle drengene i min klasse har en partner, og jeg har det virkelig dårligt med det. Jeg aner ikke, hvordan jeg skal få en partner, især fordi jeg ikke ved, hvem der er ledige. Noget af det, jeg frygter mest i mit liv, er at tabe hovedet. Hvis jeg så endelig fik mig selv overtalt til at spørge en pige, og hun så sagde "nej" af den ene eller anden grund, så ville jeg få det så dårligt, at jeg ikke engang tør at tænke på det.

Så nu søger jeg råd for at se, om jeg måske kan komme lidt videre i søgen på piger.

Mvh. Den generte

SVAR:

Hej Generte

Du stiller egentlig tre spørgsmål. Det første handler om, hvad der skal til at få en kæreste, det andet handler om, hvordan du skaber kontakt til en speciel pige, og det tredje handler om, hvordan du får en partner til galla-festen.

Du er ikke så speciel, som du tror

Jeg kan forstå, at du oplever dig selv som lidt af en nørd, hvad der så end ligger i det? Nu er du imidlertid blevet ældre og har fået lyst til at få en kæreste. Det kan jeg godt forstå, for alle mennesker har en længsel efter at give og modtage kærlighed på en særlig måde.

Jeg tænker ikke kun på sex, men også på samhørighed, sensualitet, nærhed osv..

Når du imidlertid beskriver dit forhold til piger, virker det som om, at du i første omgang kun tænker på det rent fysiske. I den forbindelse har jeg lyst til at give dig nogle fakta, for jeg tror ikke, at du er så unormal, som du selv føler dig. I en undersøgelse for Metroxpress, der blev offentliggjort for nylig, blev det vist, at 49 % af unge i alderen 18-29 kun har haft fem sexpartnere eller derunder. 14 % har kun haft sex med en partner, og 12 % har endnu ikke dyrket sex. Så dit billede af, hvor nemt det er af få en tilfældig flirt og efterfølgende sex er egentlig noget misvisende.

Læs også:

Værd at vente på

Læs også dette svar:

Sent ude med sex - føler mig unormal - hvad gør jeg?

Pigen fra parallelklassen

Når det gælder denne pige, virker det på mig, som om du er meget mere seriøs, end når det gælder tilfældige piger. Spørgsmålet er så, hvordan du skaber kontakt. På den ene side skal du naturligvis ikke overfalde hende; men på den anden side bliver du nødt til at komme "ud af busken". Forsøg at komme i kontakt med hende i forbindelse med idræt, spørg hende og hendes veninder, om I skal spise sammen eller noget helt tredje.

Det er selvfølgelig ikke så nemt, når man som du er genert, men hvis du vil lære hende bedre at kende, bliver du nok nødt til at tage et initiativ, velvidende at du i værste fald bliver grinet af. På den anden side kan det jo også være, at hun også har lyst til at lære dig at kende - det finder du først ud af ved at komme i snak med hende.

Gallafesten

Jeg kan godt forstå, at du har et problem med gallamiddagen. Jeg synes også, at der bliver lagt et urimeligt pres på jer gymnasieelever, for hvad gør den, der føler sig fravalgt? Du er bestemt ikke den eneste, der slås med den manglende partner til gallafesten.

Du kan muligvis alliere dig med nogle af pigerne fra klassen. Der er garanteret nogle af dem, der kender en pige, der mangler en partner. Sig det, som det er, at du ikke har været opsøgende, og at du derfor mangler en partner til festen. Jeg tror, at det vil blive modtaget med respekt. Jeg ved godt, at det kan være svært, men der er ikke andre end dig selv, der kan tage initiativet. Se hvad der sker, det er en mulighed for at vokse og erfare, at tingene tit slet ikke er så svære, som man gør dem til.

De bedste jule- og nytårshilsner

Henrik