Dreng på 16: Lille knude i brystet – skal jeg til læge?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg har en brystknude i venstre side, som jeg føler er blevet større og vokset ud i min brystvorte, mens der kun er en lille knude i den anden side. De gør ikke rigtigt ondt. Behøver jeg at blive tjekket ved en læge?

Er ikke meget langt i puberteten.

Dreng, 16 år

SVAR:

Hej dreng på 16

Knuder i brysterne er ofte godartede, men de skal altid tages alvorligt. Det er nok bare en lille kirtel, men det skal undersøges hos din egen læge!

Fortæl det til dine forældre, eller bestil en tid hos din egen læge med det samme.

Vh Roland